Vaihdettu uusiin ikkunoihin 70-luvun talossa.
Ennen kuin asennan sisäpuolisen ikkunalistankehyksen, pitäisikö kipsilevyn ja ikkunakarmin välinen rako teipata höyrytiiviillä teipillä?
Tietääkö joku?
Kiitollinen vinkeistä, katso kuva

• Uusi ikkuna vanhassa talossa, aukko kipsiseinän ja ikkunakehyksen välissä näkyy. Ulkona vihreä puu.
Onko sinulla höyrynsulku/muovi seinässä?

Kyllä se ei koskaan haittaa. Erityisesti se tekee ilmatiiviiksi

F fribygg sanoi:
Onko sinulla höyrysulku/muovia seinässä?
Kyllä, seinässä on muovia, mutta seinissä on paljon ruuvinreikiä ja uudet ikkunat eivät ole millään tavalla tiiviitä muovia vasten.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Ja, se ei koskaan haittaa. Ennen kaikkea se tekee ilmatiiviiksi
Ok kiitos

K Knalle10 sanoi:
Kyllä, seinässä on muovia, mutta seinissä on paljon ruuvinreikiä, eivätkä uudet ikkunat ole millään tavalla tiiviit muovia vastaan.
Ajattelen, että saattaa olla helpompaa saada tiivis lateksimassalla, kun seinä on jo levytetty.

F fribygg sanoi:
Ajattelen, että saattaa olla helpompi saada tiivis lateksitiivisteellä, kun seinä on jo viipaloitu.
Mutta kipsin ja ikkunan välinen rako on vähintään 15 mm, onhan se hieman vaikea tiivistää lateksilla.

K Knalle10 sanoi:
Mutta kipsin ja ikkunan välinen rako on vähintään 15 mm, se on kai vähän vaikea saumata latexilla
Eikö ole käytännössä mahdotonta teipata muovia seinään ikkunapokaa vasten, kun seinä on jo laatoitettu?

J
K Knalle10 sanoi:
Mutta kipsin ja ikkunan välinen rako on vähintään 15 mm, se on kai vähän vaikea tiivistää lateksilla
Mjukfog sopii tähän, teippi ei ole oikea ratkaisu tässä tilanteessa..

Siis olen vaihtanut ikkunan 70-luvun talossa. Joten tietenkin seinässä on kipsilevyjä. Mutta siellä on 15 mm rako, jonka olen tiivistänyt eristyksellä. Kysymys on, pitäisikö rako teipata ennen kuin kiinnität sisäpuolen listat?

Teippaa päälle.

• Tykkään
mexitegel ja 1 muu
  • Laddar…
J
K Knalle10 sanoi:
Siis, olen vaihtanut ikkunat 70-luvun talossa. Joten tietenkin seinässä on kipsilevyt. Mutta siellä on 15 mm rako, jonka olen eristänyt. Kysymys on, pitäisikö minun teipata rako ennen kuin laitan sisäpuoliset koristelistat paikoilleen?
Paljon helpompaa ja halvempaa saumata tuo 15 mm rako pehmeästi.

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
K Knalle10 sanoi:
Tietenkin seinissä on kipsilevyt.
1970-luvun taloissa seinissä on usein lastulevyä, mutta riippumatta siitä, onko kyseessä kipsi vai lastulevy, et voi teipata muovia seinään ikkunakarmin viereen.

J
F fribygg sanoi:
1970-luvun taloissa on usein lastulevy seinillä, mutta riippumatta siitä, onko kyseessä kipsi vai lastulevy, et voi teipata muovia seinässä ikkunan karmia vasten.
On olemassa uusia taloja, joissa on lastulevyä, olin yhdessä Älvsbyhus-talossa, jossa kaikki seinät olivat päällystetty lastulevyllä, muistaakseni se oli rakennettu noin 2020!

Mutta olkaa nyt kilttejä ja lakatkaa hankaloittamasta kaikkea. On paljon nopeampaa ja yksinkertaisempaa teipata kuin ensin painaa sisään bottningslist ennen kuin tiivistää raon. Se ei ole 100% oikein, mutta vanhassa talossa on pahempiakin virheitä kuin tämä.

• Tykkään
mexitegel ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.