Hei!
Koska on vaikeaa kalustaa sekä saada viihtyisä tunne olohuoneen osaan, mietin voisiko tämän tarpeettoman aukon tukkia. Kuinka vaikeaa se on? Mitä tarvitaan?

Minulla on myös suunnitelmia laminaattilattian asentamisesta. Pitäisikö se tehdä jälkeenpäin?

Kiitos etukäteen :) /maja
 
  • Harmaat verhot peittävät aukon olohuoneessa, vieressä taulu ja televisio, jossa näkyy sininen animaatio.
  • Olohuoneen ja eteisen välinen aukko, jossa on verhotanko ja verhot suljettuna. Taustalla näkyy harmaa kulmasohva ja lattialla leluja.
Se on helppo korjata, runko reikään esim. 45x70 koolauksilla ja laita OSB ja kipsilevy siihen. Vaikka et olisi tehnyt sellaista aiemmin, teet sen alle päivässä.

Lattian laittaisin jälkeenpäin, koska se on pienempi riski vaurioille.
 
  • Tykkään
Majahjort
  • Laddar…
Ehkä olisi vielä parempi rakentaa kirjahylly seinään niin, että se seuraa toista seinää, jolloin sinun ei tarvitse mennä sisään ja ulos uudestaan.
 
holmberg87 holmberg87 sanoi:
Ehkä olisi vielä parempi rakentaa kirjahylly seinään niin, että se seuraa toista seinää ja välttyisit menemästä sisään ja ulos taas
Rakentaa oma kirjahylly tai rakentaa olemassa oleva sisään? Minkä puolen ajattelit? Hallille päin, jos täytyy kalustaa MIT seinään olohuoneessa.

Unohdin kirjoittaa, että ovat osittain eri mitat siinä, mitä täytyy yhdistää, ja pelkään, että se ei mene suoraan linjaan hallille myöskään :/
 
Valkoinen seinä ja harmaa jalkalista, taustalla puinen kaappi ja tauluja. Lattialaatat käytävässä, puiset portaat taustalla ja peite roikkuu oikealla seinällä.
holmberg87 holmberg87 sanoi:
Ehkä olisi vielä parempi rakentaa kirjahylly seinään niin, että se seuraa toista seinää eikä sinun tarvitse mennä sisään ja ulos uudelleen
Kuvia
 
Muutamia asioita, joihin törmäät, ovat muun muassa:

- Sähköasentaja, joka siirtää valokatkaisimen, ehkä vastakkaiselle puolelle tolppaa, missä toinen on?

- Kattolistat ovat tiellä, jos aiot rakentaa seinän sinne. Jos poistat ne, todennäköisesti maali lohkeaa irti listasta, seinästä ja katosta riippuen siitä, kuinka sinä tai edellinen omistaja on maalannut. On mahdollista rakentaa niiden ympäri, mutta silloin sinun täytyy muotoilla kipsi, OSB, tukipuut sekä kohdata kattolistat. Jos sinulla ei ole oikeita työkaluja, ei kannata yrittää.

Jonkinlainen säilytystilan rakentaminen ei ole hullumpi idea, mutta ehkä ei olohuoneeseen päin vaan toiseen suuntaan.
 
  • Tykkään
Majahjort
  • Laddar…
M Majahjort sanoi:
[kuva] [kuva]
Kuvat
Kuvista päätellen tee suora linja olohuoneesta. Eteisessä voit antaa seinän mennä nykyisen päälle, jolloin ehkä tulee kattolinja sinnekin. Mutta jos ei häiritse, että seinät ovat hieman erilaiset, sinun ei tarvitse saada niitä samantasoisiksi.
 
Kattolistat jne. on paras poistaa ja tehdä uudet. Maalaa vain uudelleen, jos tulee jokin vaurio, mutta jos olet varovainen ja leikkaat ennen kuin irrotat, se sujuu yleensä hyvin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.