13 633 lukukertaa ·
11 vastausta
14k lukukertaa
11 vastausta
Tukimuuri painekyllästetystä puusta
Hei!
Tarvitsen rakentaa tukimuuri, joka vaihtelee korkeudeltaan 10 cm:stä noin 70 cm:iin.
Olisin kiinnostunut tietämään, voiko tehdä seuraavaa:
kaivaa maahan maa-ankkurit 70x70. Aseta tolpat niihin ja rakenna sitten muuri painepuulla, kuten esimerkiksi 45x120.
Muurin sisäpuolella ajattelin käyttää vanhoja pihakiviä, jotka asetan seisomaan muuria vasten, niin että ne toimivat eristävänä kerroksena maan ja puun välillä. Muuri tulee pensasaidan taakse, joten se on piilossa.
Olenko aivan hakoteillä? Jos tämä olisi mahdollinen ratkaisu! Tarvitseeko valaa maa-ankkurien yläosan ympärille vahviketta?
Kiitollinen kaikista vinkeistä ja palautteesta!
Tarvitsen rakentaa tukimuuri, joka vaihtelee korkeudeltaan 10 cm:stä noin 70 cm:iin.
Olisin kiinnostunut tietämään, voiko tehdä seuraavaa:
kaivaa maahan maa-ankkurit 70x70. Aseta tolpat niihin ja rakenna sitten muuri painepuulla, kuten esimerkiksi 45x120.
Muurin sisäpuolella ajattelin käyttää vanhoja pihakiviä, jotka asetan seisomaan muuria vasten, niin että ne toimivat eristävänä kerroksena maan ja puun välillä. Muuri tulee pensasaidan taakse, joten se on piilossa.
Olenko aivan hakoteillä? Jos tämä olisi mahdollinen ratkaisu! Tarvitseeko valaa maa-ankkurien yläosan ympärille vahviketta?
Kiitollinen kaikista vinkeistä ja palautteesta!
Tuliko siitä jotain? mietin myös vastaavaa projektia.
katso liitettä 380859
katso liitettä 380859
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 536 viestiä
Mikä on aikajänteesi? Haluatko rakentaa jotain, joka kestää yhden tai useamman vuoden? Mielestäni ei ole hyvä idea käyttää maahan kaivettua puutavaraa. En usko, että maakiilat toimivat, ne eivät toimi edes pylväiden asennuksessa...)
Ser inga stora problem med tr imp under mark. Skulle däremot bygga med timmer och armeringsjärn igenom varven. Sen stoppar man in en stock rakt in i slänten då och då.M MMarkstrom sanoi:

Problemet med att köra plank är att det torkar isär och inte klarar så stor spännvidd
HeiM MMarkstrom sanoi:
Olen aloittanut projektin, mutta se ei ole vielä valmis.
Kaivoin noin 60-70 cm ja valetut painekyllästetyt luokka A, 95x95 suoraan maahan. Sitten laudoitus 220x45 tolppien sisäpuolelle, Maanpeitekangas, joka peittää lautojen sisäpuolen maata vastaan. Sitten minulla oli kivilevyjä 50x50, joista halusin päästä eroon, joten laitoin ne sisäpuolelle (ikään kuin kaakeloin sisäpuolen, pidentääkseni puun elinikää).
Ehkä kadun tätä kymmenen vuoden päästä, mutta jos ei kokeile, ei koskaan tiedä.
Voin lähettää kuvia, jos haluat!
Itse valoin paikalleen tolppakengät betoniin ja asetin 90x90 tolpat, sitten 2 kierretankoa rinteen sisään, jossa olin porannut reiän ja valoin tolpat kiinni, asetin pergolan puiset osat 45x90 tolppien väliin, tuli tosi hyvä.A Ali83 sanoi:Hei
Olen aloittanut projektin, mutta en ole vielä valmis.
Kaivoin noin 60-70 cm syvyyteen ja valoin painekyllästetyn luokan A, 95x95 suoraan maahan. Sitten laudat 220x45 tolppien sisäpuolelle, maa kangas joka peittää lautojen sisäpuolen maata vasten. Sitten minulla oli kivilaattoja 50x50, joista halusin päästä eroon, joten laitoin ne sisäpuolelle (kuin laattaisi sisäpuolen, puun käyttöiän pidentämiseksi).
Ehkä kadun päätöstäni 10 vuoden kuluttua, mutta jos ei kokeile, ei koskaan tiedä.
Voin lähettää kuvia, jos haluat!
Klikkaa tästä vastataksesi




