1 979 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Tuikkukynttilät, liima ja lämmönkestävyys
Hei!
Mietin, mikä lämpötila on 7-10 cm vinossa yläpuolella tuikkua?
Minulla on liima, joka kestää lämpötiloja jopa +70 °C.
Joten mitä tapahtuu, jos liimaan sillä 7-10 cm yläpuolella ja 3,5-5 cm vinossa yläpuolella tuikkua?
Liima: 24 h epoksi
Materiaalit, jotka tulee liimata: Lasi
Epäilen, että tämä EI tule toimimaan. Otin lämpötilankestävyyden puheeksi liiman omistajan kanssa ja hänkin oli hieman yllättynyt. Hän luuli, että yleensä epoksi kestää jopa 170 °C ja antoi minulle tehtäväksi löytää epoksi samoilla spesifikaatioilla kuin meillä on, mutta enemmän lämmönkestävää.
Meillä on nyt tällainen:
Casco Strong Epoxy Professional 2801
Liimaamiseen esim. metalli, useat kovamuovit, posliini, betoni, LASI, kiviainemateriaalit.
On VEDENKESTÄVÄ, mutta liimaa ei saa käyttää, jos liimasauma tulee pysyvästi alttiiksi vedelle.
LIIMASAUMA KESTÄÄ LÄMPÖTILOJA JOPA +70 °C
Liimasauma muuttuu VAALEANKELTAISEKSI. Voidaan maalata.
Toiveet ovat: Korkeampi lämpötilankestävyys. Liimattu lasi täytyy kestää astianpesukoneessa ja käsinpesussa! Läpinäkyvä liimasauma olisi hyvä, mutta ei ole vaatimus.
Mielellään jotain helposti saatavilla olevaa, kuten Casco tai Loctite.
Kiitos!
Linnea
Mietin, mikä lämpötila on 7-10 cm vinossa yläpuolella tuikkua?
Minulla on liima, joka kestää lämpötiloja jopa +70 °C.
Joten mitä tapahtuu, jos liimaan sillä 7-10 cm yläpuolella ja 3,5-5 cm vinossa yläpuolella tuikkua?
Liima: 24 h epoksi
Materiaalit, jotka tulee liimata: Lasi
Epäilen, että tämä EI tule toimimaan. Otin lämpötilankestävyyden puheeksi liiman omistajan kanssa ja hänkin oli hieman yllättynyt. Hän luuli, että yleensä epoksi kestää jopa 170 °C ja antoi minulle tehtäväksi löytää epoksi samoilla spesifikaatioilla kuin meillä on, mutta enemmän lämmönkestävää.
Meillä on nyt tällainen:
Casco Strong Epoxy Professional 2801
Liimaamiseen esim. metalli, useat kovamuovit, posliini, betoni, LASI, kiviainemateriaalit.
On VEDENKESTÄVÄ, mutta liimaa ei saa käyttää, jos liimasauma tulee pysyvästi alttiiksi vedelle.
LIIMASAUMA KESTÄÄ LÄMPÖTILOJA JOPA +70 °C
Liimasauma muuttuu VAALEANKELTAISEKSI. Voidaan maalata.
Toiveet ovat: Korkeampi lämpötilankestävyys. Liimattu lasi täytyy kestää astianpesukoneessa ja käsinpesussa! Läpinäkyvä liimasauma olisi hyvä, mutta ei ole vaatimus.
Mielellään jotain helposti saatavilla olevaa, kuten Casco tai Loctite.
Kiitos!
Linnea
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi