1 737 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Tretex puolessa mutta loppuosa, Puu katto raoilla
Tässä on tilanne.
1. Olen purkanut vaatekaapin. Talo itsessään on hirsitalo = hirsiseinä näkyy siellä, missä vaatekaappi oli. Kysymys on, pitäisikö sille osuudelle laittaa kipsilevyä vai tervalevyä? Huoneen muissa osissa on tervalevyä...
Mistä löytyy tervalevyä?
2. Paperin alta löytyi hieno puukatto. MUTTA, joissakin laudoissa on hieman suurempi rako. Jos yläpuolella ei olisi sahanpurua, en välittäisi. Pitäisikö tiivistää jollakin massalla vai pitäisi sahanpurut poistaa ja tehdä uudelleen? En mielellään koskisi sisäkattoon vielä, koska se on suunniteltu eristettäväksi uudelleen myöhemmin.
1. Olen purkanut vaatekaapin. Talo itsessään on hirsitalo = hirsiseinä näkyy siellä, missä vaatekaappi oli. Kysymys on, pitäisikö sille osuudelle laittaa kipsilevyä vai tervalevyä? Huoneen muissa osissa on tervalevyä...
Mistä löytyy tervalevyä?
2. Paperin alta löytyi hieno puukatto. MUTTA, joissakin laudoissa on hieman suurempi rako. Jos yläpuolella ei olisi sahanpurua, en välittäisi. Pitäisikö tiivistää jollakin massalla vai pitäisi sahanpurut poistaa ja tehdä uudelleen? En mielellään koskisi sisäkattoon vielä, koska se on suunniteltu eristettäväksi uudelleen myöhemmin.
Löysin paikkoja, jotka myivät sitä. Melko kalliita verrattuna kipsiin, mutta vältytään säätämiseltä ja voidaan säilyttää vanha rakenne (epätasaiset seinät
)
Nostan tätä vähän, koska haluan edelleen kuulla, miten te muut olette tehneet tai tekisitte tällaisen puukatteen kanssa. Olisi hauskaa säilyttää se, mutta kysymys on, miten se pitäisi tehdä.
räystäspontti
Siinä tapauksessa kyseessä ei ole mikään hieno, vanha sisäkatto, jonka olet ottanut esiin, vaan pohja paperijännitykselle. Paperi on siis alkuperäinen katto. Paperilla jännitetyssä katossa ei ollut niin väliä, vaikka syntyi pieniä rakoja siellä täällä, sillä paperi pysäytti lastun.
Mukavin ratkaisu olisi uusi paperi, muuten varmasti pystyy tiivistämään pienempiä rakoja. Olen nähnyt ainakin yhden keskustelun täällä samasta ongelmasta, joten tee haku!
Mukavin ratkaisu olisi uusi paperi, muuten varmasti pystyy tiivistämään pienempiä rakoja. Olen nähnyt ainakin yhden keskustelun täällä samasta ongelmasta, joten tee haku!
Meidän mielestä katto näyttää ihan hyvältä ja voisi ehdottomasti toimia sisäkattona. Lukuun ottamatta niitä pirun rakoja. Ei huvita laittaa uutta paperia. Siinä tapauksessa tulee kattolevyt tai vastaavat. Aion etsiä vähän ja katsoa, jos löydän lisää.
Rakennusperinteen vaalija
· 3 509 viestiä
Löysin tosi hyvän kuvauksen siitä, miten kiristetään huopakattoa. Näytti myös hyvältä.
http://www.asarp.backas.se/page16/page16.html
Ajattele asiaa!
Mitä tulee rakojen tiivistämiseen katossa tiivistemassalla, minulla on huonoja kokemuksia. Laudat liikkuvat ja työntävät saumamassan ulos. Tiivistin helmetti-paneelikattoni raot jollain sisäkäyttöön tarkoitetulla ylimaalattavalla saumamassalla. Näytti hyvältä sinä kesänä. Nyt on rumia kyhmyjä kaikkialla, missä saumamassa on työntynyt ulos, kun puu on turvonnut.
http://www.asarp.backas.se/page16/page16.html
Ajattele asiaa!
Mitä tulee rakojen tiivistämiseen katossa tiivistemassalla, minulla on huonoja kokemuksia. Laudat liikkuvat ja työntävät saumamassan ulos. Tiivistin helmetti-paneelikattoni raot jollain sisäkäyttöön tarkoitetulla ylimaalattavalla saumamassalla. Näytti hyvältä sinä kesänä. Nyt on rumia kyhmyjä kaikkialla, missä saumamassa on työntynyt ulos, kun puu on turvonnut.
Klikkaa tästä vastataksesi