Hej!

Ska sätta upp ett fristående uterum 6x4m med glasdörrar på tre sidor. Totalt sex stolpar (115x115). Hur är "bäst" att placera (fästa) stolpen?

Bild1: Fästa stolpen direkt i plinten. Eftersom jag gräver ner färdiga plintar blir det mycket svårt att få plintarna exakt där de ska vara.

Bild2: Fästa regeln (45x195) i plinten (plintarna) och skruva dit stolpen på regeln.

Uterakenteen pylväs kiinnitettynä suoraan pilariin, viereiset puupalkit näyttävät rakenteen pohjan.

Puurakenne, jossa puupalkki on kiinnitetty betonitolppaan alhaalta. Rakennusprojektiin liittyy pylväiden asettelu ja kiinnittäminen.
 
Valitsisin vaihtoehdon 1. Se tuntuu vakaimmalta valinnalta, mutta odota lisää vastauksia.
 
P
Vaihtoehto kolme: kuten nro 1 mutta välikerros kiinnitetään plinttiin ja sen jälkeen on melko helppo kiinnittää tolppa suoraan sen päälle.
Miksi niin, koska plintit harvoin asettuvat tarkasti kulman keskelle ja tällä tavalla tolppa saadaan kulmaan ja plintti suoraan alle kantavaksi.
 
  • Tykkään
rsa
  • Laddar…
Anonymiserad 405730 sanoi:
Variantti kolme: kuten nro 1, mutta välipohja kiinnitetään pylväisiin, ja sitten on melko helppoa ruuvata pylväs suoraan päälle..
Miksi? Koska pylväät eivät usein ole tarkasti kulman keskellä, ja tällä tavalla saat pylvään kulmaan ja pylväs suoraan sen alle kantavaksi..
Variantti kolme olisi ollut hyvä. Kuitenkin, maassa on paljon kiviä, ja joissain paikoissa ei voinut kaivaa pylvästä suoraan pylvään alle. Piti sijoittaa niin lähelle kulmaa kuin pystyttiin. Varotoimenpiteenä asetin vielä betonilaatan maahan pylvään alle ja välissä bitumihuopa :-)

Pylväs, joka on kiinnitetty puiseen runkoon betonilaatan päällä, näkyy terassin reunassa runkopalkkien kanssa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.