Aion remontoida huoneen yläkerrassa 1½-kerroksisessa talossa, eli viisto katto/seinä. Nyt siellä on kangastapetti, jonka haluaisin poistaa/piilottaa uudella verhouksella. En ajattele naulata tavallista puupaneelia, mutta toivoisin vinkkejä kätevästä ja tyylikkäästä kattopaneelista, jonka voi asentaa tilalle. (olisi mukavaa välttää "katon" tapetointi).

Hornbachilla on laminoituja levyjä (1200x190mm?) 6mm MDF:stä, joissa on pontti ja not, jotka voidaan kiinnittää... Vähän kuin asentaisi klikattavaa lattiaa kattoon...

Mikael_L
Ja mitä ulkonäköä sitten haet ...?

Itse asennan Tak-ess-levyjä. Helppoa ja nopeaa. Ei maalausta tai tasoitusta.
http://byggmagroup.fi/dt_article.aspx?m=2835

Tak-ess ja huntonit sisäkatot ovat kyllä suunnilleen sama asia, mutta Tak-ess on huomattavasti halvempi.

Lisäksi kiinnitän levyt paineilmatoimisella hakasnaulaimella ja pitkillä (38mm) kapeaselkäisillä ga16-hakasilla.
Hakaset ovat tosi halpoja ja se käy todella nopeasti.

Mikael_L sanoi:
Ja vad är du ute efter för utseende då ...?
Jotakin tyylikkäämpää kuin keltainen kudottu tapetti, joka irtoaa isoina kuplina... Yllätä minut! :)

Minulla on melko huono käsitys siitä, mitä on tarjolla, ja olen kiitollinen kaikista vinkeistä. Haluaisin välttää (liian) ennakkoluuloja siitä, miltä sen pitäisi näyttää.
Nitoja ja niitit kuulostavat todella käteviltä!
Onko "takskiva" yleisin nimi tämän tyyppiselle materiaalille?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.