Hei

Olen hieman epävarma nyt kun minun pitäisi asentaa sisäkatto, joten etsin vahvistusta siihen, että olen ajatellut oikein.... Joten paska ei putoa alas... Rakentajat ovat aloittaneet, mutta ajattelin tehdä valmiiksi itse eri syistä, en halua heitä enää paikalle.

1. He ovat asentaneet eräänlaiset kannattimet kattoon, jotka pitävät sisäkaton palkit paikoillaan. Ne on ruuvattu 70 mm ruuveilla kattopalkkeihin. Huone on kooltaan 4,40 m * 4 m. 4,40 metrin pituudelle on laitettu 6 kannatinta.
Kysymys 1, riittääkö tämä? Ajattelin laittaa vielä toisen 70 mm ruuvin jokaiseen kannattimeen varmuuden vuoksi. Vai riittääkö nykyinen kiinnitys?

2. Näihin kannakkeisiin ajattelin asentaa 45/45 runkotolpat seinästä seinään (kuitenkin ei kiinni seinässä) kahdella ruuvilla molemmilta puolilta noin 1/3 alas palkin reunasta. Eli ei palkin keskelle, koska minun täytyy laskea sitä vähän eristyksen saamiseksi mahtumaan.
Kysymys 2, voinko ruuvata 1/3 reunasta? Vai onko se liian heikkoa?
Kysymys 3, Minkä kokoista ruuvia minun tulisi käyttää?

3. Palkkien alle aioin asentaa kohtisuoraan cc 30:teen 22/70 säleet/paneelit tai vastaavia.
Kysymys 4, Pitäisikö ne ruuvata kiinni? Vai naulapyssyllä? Ruuvit ovat luultavasti parempia? 2 ruuvia kiinnityspistettä kohden runkoon ajattelin laittaa. Ruuvi tyyppi?...

4. Tämän jälkeen nykyisen katon ja säleen yläpinnan väliin tulee noin 8 cm väli. Tähän ajattelin puristaa 2 kerrosta 5 cm kivivillaa eristeenä.
Kysymys 5, Saako se mahtua?

5. Sitten säleiden alle tavanomainen 12 mm kipsilevy ruuvataan pituussuunnassa säleen kanssa.

Huomaa, että seinässä ei ole kiinnityspistettä, vaan kaikki riippuu katosta.

Sitten tyhmä kysymys, mutta levyt tulevat vinkelin vastaisesti ikkunaan nähden, se ei ole paras vaihtoehto, oletan, mutta jos maalari tekee työnsä kunnolla, niin eiköhän saumat jää huomaamatta?

• Huoneen katossa näkyy useita metallisia kannattimia ja kattoon kiinnitetty koristeellinen kattorosetti, huoneen oikealla reunalla on paljas palkki.
  • Metallikiinnike katossa, joka tukee sisäkaton palkkeja; osa rakenteilla olevaa rakennusprojektia.
  • Mies asettaa eristysmateriaalia kattokehikkoon, yllään punainen paita, kasvonsuojain ja käsineet. Taustalla näkyy paljas tiiliseinä.
Ei vastauksia? Kukaan ei uskalla? Ehkä jokin vastaus?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.