Hei, postasin tämän keskustelun eilen väärälle foorumille luulen, luulen että tämä sopii paremmin.
Aion rakentaa vapaa-ajanasunnon ja haluan makuuparven olohuoneen yläpuolelle hyödyntääkseni näköalaa
mahdollisimman hyvin, kun näkymä on vain yhteen suuntaan.

Rakennusmääräykset ovat seuraavat:
-kattokulma maks. 27 astetta.
-vinttiä ei saa sisustaa.

Kunnan rakennusviraston mukaan voin ohittaa viimeisimmän säännön, jos etäisyys kattokannattimien ja parven lattianiskojen välillä on alle 700 mm ulkoseinän kohdalla. He piirsivät luonnoksen minulle ja selittivät, että näin se oli.

Ajatuksena on laittaa korotetut runkotuolit 600 mm jaolla osalle, joka tulee makuuparvi (katso kuva alla) ja käyttää näiden runkotuolien jännemittaa parven lattianiskoina. Ajattelin tukea joka toista runkotuolia alhaalta pylväillä.

2 kysymystä:

1. Pitääkö todella paikkansa, että voin ohittaa säännön, ettei vinttiä saa sisustaa tällä tavalla?
2. Onko tämä rakenne siinä tapauksessa rakennusteknisesti kestävä?

Skeema, joka esittää vapaa-ajan talon rakennepiirustuksia, jossa on näkyvissä seinäkorkeudet ja kattorakenteet.

Rakennustoimisto on se, joka hyväksyy rakennusluvan, joten jos he tulkitsevat sen olevan ok, niin se on niin.
Kuitenkin varmista, että saat siitä kirjallisen vahvistuksen....

Ok, sitten teen tarkemman luonnoksen ja lähetän sen rakennusvirastolle nähdäkseni, mitä he sanovat. Se, joka antoi minulle tämän vinkin, oli rakennusinsinööri rakennusvirastossa. Jos lähetän piirustuksen hänelle ja hän vastaa, että se on ok sähköpostitse, riittääkö se kirjallisena todisteena? Vai voiko joku muu rakennusvirastossa sitten tulla sanomaan, että hän teki virheen ja kieltää makuuparven rakentamisen?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.