Heipä hei,
Olen rakentanut terassihuoneen Willab Gardenilta eristetulla katolla.
Yhtenä viimeisimmistä vaiheista pitäisi laittaa puulistat katon ja sivupalkin, katon ja harjapalkin, sekä katon ja päätykolmion väliin.

Mielestäni se ei näytä olevan tyylikäs ratkaisu.
Ajattelin laittaa laajenevaa ikkunateippiä sen sijaan tiivisteeksi. Ainakin päätykolmion ja katon väliin, missä on 7 mm rako.

Näkeekö joku tässä jonkin vaaran tai onko jotain muuta ehdotusta?
Kiitos etukäteen.

Ymmärrän ajatuksesi, ongelmana voi olla, että saat mustan pinnan, joka voi kuumentua ja katto voi tulla liian kuumaksi. Se voi myös näkyä ulkopuolelta riippuen siitä, miten kattosi kallistuu. Soita willabille ja kysy, mitä heidän tuotespesialistinsa ajattelee.

Hei, minulla on täsmälleen sama ongelma.
Miten ratkaisit tiivistyksen? Onko muilla ehdotuksia?

Lasivilla tai kivivilla ei saa olla kanavamuovia vasten Willabin mukaan.

Ehkä voisi toimia esimerkiksi solumuovin kanssa...

carinashem sanoi:
Hei, minulla on täsmälleen sama ongelma.
Miten ratkaisit tiivistyksen? Onko jollain muulla ehdotuksia?
No jaa, laajeneva tiivistyslista oli liian hankala.
Aion käyttää puulistoja kuten alun perin oli suunniteltu.
Mahdollisesti silikonitiivistettä.

Sama pohdinta juuri valmistuneen rakentamisen jälkeen. Ei varmaankaan tule tiivistä, jos laittaa puulistoja ympäriinsä ?? Miten lopulta teit???

A Arne999 sanoi:
Sama pohdinta juuri valmistuneen rakentamisen jälkeen. Et kai saa tiivistä, jos asetat puulistat ympäriinsä?? Kuinka lopulta teit???
Hei, en ole löytänyt kestävää hyvää ratkaisua. Kesällä haluaa ilmanvaihtoa ja talvella tiiviyttä.

voihan asentaa vetnil päätykiilaan mietin... jotain täytyy tehdä raoille. Olen valinnut 40 mm katon ja kevät/syksy+ lasituksen, jotta voin maksimoida kauden, joten en halua, että se on auki 1 cm ympäriltä... menettää hieman eristystuotteiden ideaa. Willabsin ohjeissa ei sanota muuta kuin että listat pitää asentaa. Pitääkö sitten tehdä lovet alumiinikiskoille?

A Arne999 sanoi:
man kan ju sätta in en vetnil i gavelkilen tänkte ja... nått måste ju göras åt gliperna. Har ju valt 40mm tak och vår/höst+ glas för att kunna maxa säsongen så då vill ja ju inte att det ska vara öppet 1cm runt om..... tappar ju lite vitsen med att ha isolerprylar. Enligt Willabs anvisning så står det inget om detta annat än att man ska sätta listerna. Jackar man ut för aluminiumskenorna då tro?
Olen rakentanut monia lasiterasseja eri valmistajilta ja olen samaa mieltä kanssasi siitä, että siellä missä katto kohtaa etutukin/takaosan kantopalkin on kuin tehty kylmän ilman tunkeutumiselle. Santexilla on ylimääräinen kumitiiviste, joka asennetaan etutukkiin ennen kuin katto asetetaan paikoilleen. Willabilla ei ole muuta kuin sisäinen puulista, johon tehdään lovi, jotta se liittyy kattoon, muuten kattokiskot osuvat siihen.
Eristetyissä lasiterasseissa laitan paisuntanauhan (valmistajan ohjeiden ulkopuolella) etu- ja takakantopalkkien väliin kattokiskojen väliin ja sitten asetan katon paikoilleen. Silloin on eristetty niin hyvin kuin mahdollista näissä rakenteissa.

Okei, mutta olen jo asentanut katon, joten minun täytyy työntää jotain rakoihin jälkikäteen ja sitten laittaa listat paikoilleen. Tämän pitäisi toimia kohtuullisesti (parempi kuin ei mitään ainakaan...). Harmi, että pitää edes käyttää näitä listoja, mutta sen kanssa kai pitää elää. Onko jotain materiaalia, jota EI saa käyttää? muistan lukeneeni sen jostain, eli että kanalplast ei saa olla kosketuksissa jonkun kanssa??

Muuten ajattelin valkoista tai läpinäkyvää P-listaa

A Arne999 sanoi:
Ok mutta nyt olen jo asentanut katon, joten minun täytyy laittaa jotain rakoa myöhemmin ja sitten kiinnittää listat. Tämä pitäisi toimia kohtuullisesti (parempi kuin ei mitään...). On tylsää joutua käyttämään näitä listoja, mutta se täytyy kai hyväksyä. Onko mitään materiaalia, mitä EI saa käyttää? Muistan lukeneeni jostain, että kanavamuovi ei saa joutua kosketuksiin jonkun kanssa??

Muuten ajattelen valkoista tai läpikuultavaa P-listaa
Jälkikäteen voi myös työntää paisuntanauhaa.
Esimerkiksi kapeampi drevband kuten tämä.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Beslag/Fonster/Tatningslist/Drevband-BG1-2000030745/
Ja sitten paikalleen puulistat.

Ok mutta tämä onhan musta? en tiedä kuinka tärkeää se on mutta ei halua nähdä mustia raitoja ulkopuolelta ja lämpötilan näkökulmasta onhan ok käyttää vain valkoista/ transparent

Tiedätkö onko jotain jota ei saa käyttää??

Onko joku kokeillut mustaa drevband kanavamuovia vastaan willabista??? Toimiiko se?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.