Minun pitäisi jollakin tavalla tiivistää liitokset ulkokipsilevyjen välillä, jotta se olisi täysin tuulenpitävä. Mitä käytetään? Onko olemassa jotain erityistä teippiä vai...

Eikö riitä, että ne on ruuvattu koolausten kiinni? ???

Kyllä, kaikkien taiteen sääntöjen mukaan se pitäisi tiivistää saumanauhalla tai rakennusteipillä. Se, jonka olen nähnyt, on keltainen ja sitä voi ostaa rakennuskaupasta. Tärkeintä on, että se on vettähylkivä mutta ei diffuusiotiivis (aivan kuten kipsi).

Olen huijannut Gaffateipillä, kun keltainen ei aivan riittänyt.

Keskustelin Danogipsin kanssa tästä, kun tajusin unohtaneeni asentaa muovikelkat, jotka ovat olemassa käsittelemään saumoja, jotka eivät ole säännön mukaisia. Sovimme, että käytännöllinen ero on hyvin pieni. Muovipalasia tarvitaan saavuttaakseen suorituskyvyn "tyyppitestatussa" (?) rakenteessa, mutta tavalliselle ihmiselle tällä on vähän merkitystä. Olen täten kunnioittavasti jättänyt tämän huomiotta.

Bob_the_builder
H-profiileja käytetään, kuten Mathias kirjoittaa, esimerkiksi kun pystysuoria levyjä asennetaan vaakasuuntaisiin runkoihin. Ne eivät ole ensisijaisesti tarkoitettu tuulenpitävyyteen vaan levyn reunojen jäykistämiseen, jotta ne eivät mene rikki seinän kanssa työskennellessä. Minulla on muuten ylimääräisiä, jos joku tarvitsee sellaisia...

Ei ole tarpeellista teipata saumoja, jotka ovat suoraan säännön päällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.