Hei, luulen, että meillä on torakoita äskettäin ostetussa vanhassa talossamme. Löysin pienen otuksen yhdestä huoneesta, kun revin vanhan lattian pois. Tappoin sen nopeasti ja heitin pois. Lueskelin Anticimexin verkkosivuilta, että kaikki raot pitäisi tiivistää, jotta niillä ei olisi missään asua. Olen repinyt lattian pois, ja alla on raakapontti, joka seinän vierellä muodostaa ison raon lattiapalkistoon/seinäke. Nyt mietin, mitä minun pitäisi käyttää tiivistämiseen. Kyseessä on puutalo, jossa on puulattiapalkit ja puuseinät. Eristys: kutterinlastu. Rakennusvuosi 1958. Kiitos vastauksesta!

Ystävällisin terveisin

Voi ei, ei kiva!

Mutta ehkä sinun pitäisi ottaa yhteyttä Anticimexiin, jotta he voisivat tulla tarkastamaan?

En valitettavasti tiedä lainkaan, toimiiko tiivistys tai vastaava, sori.

Onnea tämän riesan poistamiseen!

Yksi (1) torakka ei ole mitään syytä huoleen. Riittää, että pidät ikkunan auki kesällä, niin ainakin joku viikossa eksyy taloon. Ne lentävät, tiedäthän. ;)

ok. Mutta asun Uumajassa, joten ne eivät voi selvitä talvesta täällä, ellei ole lämmitettyä tilaa talvehtimiseen. Mutta olen pitänyt paljon avoinna, koska olen maalannut tärpättimaalilla. Mutta ehkä minun pitäisi rauhoittua. Olen löytänyt 2, mutta ehkä ei ole vielä mitään syytä huoleen. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.