Aion tehdä reiän induktioliedelle laminaattilevyyn (lg collection), jonka olemme ostaneet. Ohjeessa sanotaan, että sahatut reunat tulisi tiivistää joko kylpyhuoneen kosteussuojalla tai kirkaslakalla. Onko kellään vinkkejä tähän liittyen? Sen pitäisi varmaankin kestää jonkin verran lämpöä?

Jonkintyyppinen maali? Kestääkö märkätilasilikoni lämpöä?

Tavallinen puusepänmaali, jota olemme käyttäneet keittiönkaappeihin?

Shellack käy hyvin.

Valitettavasti minulla ei ole shellackia. Toimiiko tavallinen maali? Se peittää hyvin.

Ostin pienen purkin hobbylackia (vesipohjaista). Se saattaa kelvata.

Ota sinä din hobbylack, induktioliesi ei kuumene.

Yleensä teippaan siihen, mihin reikä tehdään, sitten jätän teipin päälle kunnes olen tiivistänyt leikkauksen silikonilla. Teen saman tiskialtaan reiässä. Kuten muut sanovat, liesi ei saisi kuumentua merkittävästi alapuolelta/reunoilta, joten pidän varsin merkityksetöntä, mitä materiaalia käytän, kunhan se estää kosteuden/veden pääsyn levyn ytimeen. Tarkoituksena on saada se tiiviiksi ja välttää ongelmia.

Joo, kokeilen varmaan lakan kanssa. Tuntuu siltä, että menisi paljon silikonia peittämään sahauksen 56+56+49+49 cm ja 3 cm korkeaa :) Sotkuista hommaa!

Polyuretaanimaali tai polyuretaanilakka.

Hmm, en tiedä mahtaisiko keittiökaappimme väri olla polyuretaani... pitää tarkistaa.

Kyllä vain, väri jota meillä oli kotona (Supefinish V40) on polyuretaanimaali. Siispä se saa olla, olen tottunut työskentelemään sen kanssa.

Hieno, siitä tulee täydellinen. Polyuretaanimaali on kestävämpi kosteutta ja kemikaaleja vastaan sekä kestää korkeampia lämpötiloja kuin tavallinen maali.

Mahtavaa! Ehdin maalata sen ennen kuin sähkömies tulee ja kytkee asiat keskiviikkona! :) Huomasin, että maali on erittäin vettähylkivä, kun roiskutin vettä vastamaalattuun (mutta kuivaan) kaapinoveen. Se valui pois kuin vesi hanhen selästä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.