Kellarin ja kuistin kynnyksen välissä on kylläkin aluskatetta mutta myös pieni ilmarako (rako). Miten rako olisi parasta tiivistää? Jotain muuta, jota pitäisi miettiä?

• Kellarin portaat, joissa on rako lankun ja kellarin välillä. Näkyvissä pistorasia, lämpöpatteri ja tavarahylly portaikon vieressä.
  • Kuva puisesta palkista ja betoniseinästä, väliin jäänyt pieni rako. Raossa näkyy musta materiaali, mahdollisesti syllpappia.
Hei, en tiedä voinko auttaa sinua, minulla on vähän samat pohdinnat ja ongelmat. Oletko saanut hyviä vastauksia muualta? Minun tapauksessani minulla on pihakivet ja perustuspuu, joiden pitäisi olla vähemmän ongelmallisia, koska kivi ei ime kosteutta toisin kuin betoni/leca-lohkot. Neuvot, joita olen saanut tähän mennessä, koskevat uretaanivaahtoa. Mietin itse pellavarivettä, mutta puhuin kirvesmiehen kanssa, joka ei uskonut, että se olisi hyvä idea, siinä tapauksessa bittipaperin ja puun väliin, ei betonin/kiven ja puun väliin. Uretaanivaahto on jäljellä, mutta olen itse vähän anti-uretaanivaahto yleensä, joten olen kiinnostunut tietämään, onko jollakin parempaa ehdotusta.

@RaskBjörn Mikä oli ongelma lindrev:in kanssa? Ja johtuuko suhtautuminen saumavaahtoon ympäristönäkökohdista? Ajattelen, että paras olisi tiivistää syllpapp:in ja puun väliin. Mieti, että asentaisit puukiilan.

MatthewCampbell MatthewCampbell sanoi:
@RaskBjörn Mikä oli ongelma lindrevissä? Ja onko asenne tiivistesprayvaahtoon ympäristösyistä? Ajattelen, että paras olisi tiivistää välillistä tiiliä ja puuta. Mieti puutapin lisäämistä.
Ei oikeastaan ollut mitään ongelmia käyttää lindrev, kun mietin tarkemmin, se saattoi olla enemmän siitä, että aukot olivat liian isoja tiivistettäväksi pelkällä lindrevillä, eikä sitä pitäisi käyttää puun ja betonin/muurauslaastin välissä ilman kapilaarikatkaisevaa materiaalia välissä. Vältän tiivistevaahtoa ympäristö- ja terveyssyistä, mutta myös siksi, etten ole varma sen rakenteellisesta kestävyydestä kaikissa olosuhteissa tai pitkällä aikavälillä. Puukiilan lisääminen ei ehkä olekaan niin huono idea, ehkä puukiila ja lindrev sylin ja sylin paperin välissä riippuen raon koosta, kiitos.

• Tykkään
MatthewCampbell
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.