9 526 lukukertaa ·
5 vastausta
10k lukukertaa
5 vastausta
Tietääkö kukaan mikä kuitulevy on
miksi? Olen kysynyt kaikilta tuntemiltani kirvesmiehiltä, sekä aktiivisilta että eläkeläisiltä, mutta kukaan ei tiedä, mikä se on! Olen soittanut talotehtaalle (joka on ostettu), mutta siellä ei ollut ketään paikalla, joka olisi voinut vastata kysymykseen.
Terveisin Kenneth
Terveisin Kenneth
Tervetuloa foorumille ja kuten tavallista, vastaus löytyy foorumilta 
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41887
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40406
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41887
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40406
Kiitos, olisin etsinyt fiberelementistä sen sijaan, mutta en löytänyt juuri sitä tietoa, jota etsin. Ongelma, joka minulla on, on se, että suunnittelen ikkunoiden vaihtoa, ja jos fiberelementit ovat 300x300, pelkään, että jos katkaisen ikkunankehyksen, seinä, joka on ikkunoiden yläpuolella, romahtaa, ja sitten kysymys kuuluu - jos "fibrelementti" on kantava ikkunankehyksen avulla, ovatko he mitoittaneet hammarbandin niin, että kattotuolit eivät romahda, kun seinä romahtaa. Varmuuden vuoksi minun on kai tuettava koko kattoa huoneen seinän suuntaisesti.
Terveisin
Terveisin
Nyt olen purkanut paneelin ja voin nähdä, mitä fiberelementti/fiberplankki on, ja voin sanoa, että yksikään täällä käyneistä puusepistä ei ole nähnyt mitään vastaavaa! Meidän ulkoseinät koostuvat fiberelementeistä, 150 mm leveitä ja noin 60 paksuja, ja ne on kiinnitetty skrånauloilla. Moduuleissa on täytteenä kaksi kpl, 30 mm paksuja pehmeitä puukuitulevyjä. Nyt ymmärrän, miksi vesiputket jäätyvät seinässä, kun ulkona on -15 astetta.
Muutaman vuoden ajan olen keskustellut puuseppien kanssa lisäeristyksestä, mutta he ovat väittäneet, että se pitäisi tehdä ullakolla, koska siitä on eniten hyötyä, mutta en ole samaa mieltä, koska kylmyys huokuu ikkunoista ja seinistä. Nyt kun he ovat nähneet seinät, he ovat samaa mieltä kanssani.
Haluaisimme saada vinkin kokeneelta puusepältä siitä, miten tulisi ratkaista uusien ikkunoiden rimoitus. Nykyään ikkunoiden ja ovien sivukehykset on jatkettu niin, että ne toimivat pystytukina ja kannattelevat kattotuolia. Emme haluaisi joutua uusimaan koko sisäseinää kaikkineen putkineen jne. Jos asennamme uudet ikkunat ja ovet olemassa olevaan karmiin, koko pienenee, oviaukko on seuraavaksi 600. Ulkopuolella on vain noin 20 mm tilaa uuden tukipuun asettamiseen.
Muutaman vuoden ajan olen keskustellut puuseppien kanssa lisäeristyksestä, mutta he ovat väittäneet, että se pitäisi tehdä ullakolla, koska siitä on eniten hyötyä, mutta en ole samaa mieltä, koska kylmyys huokuu ikkunoista ja seinistä. Nyt kun he ovat nähneet seinät, he ovat samaa mieltä kanssani.
Haluaisimme saada vinkin kokeneelta puusepältä siitä, miten tulisi ratkaista uusien ikkunoiden rimoitus. Nykyään ikkunoiden ja ovien sivukehykset on jatkettu niin, että ne toimivat pystytukina ja kannattelevat kattotuolia. Emme haluaisi joutua uusimaan koko sisäseinää kaikkineen putkineen jne. Jos asennamme uudet ikkunat ja ovet olemassa olevaan karmiin, koko pienenee, oviaukko on seuraavaksi 600. Ulkopuolella on vain noin 20 mm tilaa uuden tukipuun asettamiseen.
Hei
Ehkä tämä on vähän myöhäistä, mutta kun vaihdoimme ikkunat, kirvesmiehet sahasivat ensin ja tarkistivat jälkikäteen minkälainen seinä oli kyseessä, eli kun saha jäi kiinni.
Kirvesmiehet ratkaisivat kaiken tukemalla kattoa samalla kun poistivat vanhat ikkunat. Uusien ikkunoiden välissä on koolauksen paloja, ja ikkunan ylä- ja alapuoliset osat on naulattu yhteen palkiksi. (Siellä oli ennen puupaneelia, joten kirvesmiehet lyövät paljon nauloja, jotta paneeli auttaisi kantamaan kuormaa.)
Meidän kuitulevyimme ovat 95x300, joissa on 95x22 lauta kummallakin puolella, ja koko väli on täytetty tretexillä.
Ehkä tämä on vähän myöhäistä, mutta kun vaihdoimme ikkunat, kirvesmiehet sahasivat ensin ja tarkistivat jälkikäteen minkälainen seinä oli kyseessä, eli kun saha jäi kiinni.
Kirvesmiehet ratkaisivat kaiken tukemalla kattoa samalla kun poistivat vanhat ikkunat. Uusien ikkunoiden välissä on koolauksen paloja, ja ikkunan ylä- ja alapuoliset osat on naulattu yhteen palkiksi. (Siellä oli ennen puupaneelia, joten kirvesmiehet lyövät paljon nauloja, jotta paneeli auttaisi kantamaan kuormaa.)
Meidän kuitulevyimme ovat 95x300, joissa on 95x22 lauta kummallakin puolella, ja koko väli on täytetty tretexillä.
Hei, ajattelin kysyä, tietääkö joku, mistä Hultsfredshusin juuri fiberplankit on tehty. Näyttäisi siltä, että siitä ei löydy mitään tietoa ollenkaan. Mietin lähinnä, voivatko ne sisältää jotain vaarallista terveydelle.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi