Hei.

Olen suunnitellut terassin, joka ulottuu 4,2 metriä julkisivusta ja on 6,0 metriä leveä. Perustukset asetin 0,4 m etäisyydelle julkisivusta, 2,5 metriä välein ja noin 0,5 metriä "päissä" terassista. Laitoin kolme tällaista riviä, joissa rivi 2 tulee 1,6 metriä ulos rivistä yksi. Rivi 3 tulee vielä 1,6 metriä ulos rivistä 2. Näihin "riveihin" olen laittanut kantavia palkkeja, 45x190 mm. Lattiarakenteeksi olen laittanut 45x170 cc 45. Käytettävä terassilauta on 28x120 mm.

Nyt kysymykseni. Pitääkö minun laittaa lisää tukea kantaville palkeille? Ehkä tuplata ne? Vai vain laittaa lecablokkia tueksi? Se tuntuu todella vakaalta ja hyvältä tällaisena, mutta kun luin täältä, minusta tuli vähän epävarma... Ehkä kaivaa ylimääräinen perustus olemassa olevien väliin? Ehdotuksia?

Kiitos etukäteen!
 
Nopea arvio päässä antaa ymmärtää, että se näyttää riittävän ilman lisätukea.
Sitten ajattelen, että sinulla on kantavat palkit 2,5 metrin paaluin ja lattianiskojen jänneväli on 1,6 metriä. Vai aiotko tehdä päinvastoin?
 
Olet ymmärtänyt asian aivan oikein. Asiaan kuuluu, että en aio kiinnittää koko rakennelmaa talon pohjaan, enemmänkin mietin sitä vaakasuuntaista siirtymää. Mutta oli mukavaa, että pystyt vahvistamaan sen koko asian :-)

Minä mietin edes takaisin lisätuen suhteen :-) Minulla on loistava tilaisuus tehdä se nyt, mutta se maksaa minulle vähän lapion kanssa… vaikka se onkin ilmaista liikuntaa… Näin taulukon, joka kiertää tällä foorumilla, jossa ne mitat, jotka juuri mainitsit, ovat ohjearvo juuri minun mitoituksilleni. Hauskaa, että osuin niin hyvin arvioimalla :-)

Minä mietin vielä lisää, laitan kuvan, kun kaikki on valmista :-)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.