Hei! Olen miettinyt uutta sisäseinien rakentamista kellariin betoniseinää vasten. Ne olivat siinä ennenkin, mutta edelliset omistajat olivat laittaneet puukoolaukset sekä eristykset suoraan betoniin. Ne piti purkaa pois.

Joka tapauksessa, olen lukenut hieman teräksisistä koolauksista. Ei vaikuta kovin monimutkaiselta tai kalliilta. Onko kukaan tehnyt tätä itse kellarissa? Onko jotain, mitä minun pitää ottaa huomioon? En aio muuten eristää, vain laittaa kipsilevyt päälle.

Liitän myös muutamia kuvia.

• Kellarin seinä betonia vasten ilman eristystä, laastin jälkiä näkyvillä. Puuvaljaiden katto ja seinävalaisin. Valmistautumista gyprocin asennukseen.
  • Kellarin huone, jossa betoniseinä, keskeneräistä laastityötä ja patteri seinää vasten; ikkunalaudalla kukkaruukkuja.
  • Kellarin seinä, johon on kiinnitetty metallivarsi. Laasti tai maali on kulunut osittain, paljastaen betonia. Katossa puupaneeliverhous.
Eihän viimeisessä kuvassa ole hometta? Näkyy vähän huonosti. Mutta varmuuden vuoksi, suihkuta Klorin ennen kuin uusi seinä laitetaan paikalleen.
Teräsprofiilit ovat oikein mukava keksintö.

ricebridge ricebridge sanoi:
Eikö tuo ole hometta viimeisessä kuvassa? Näkyy vähän huonosti. Mutta varmuuden vuoksi, suihkuta Klorin ennen kuin uusi seinä tulee ylös.
Teräsprofiilit ovat kauhean mukava keksintö.
Se harmaa? Ei, se on rappaus

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
L llonnqvistt sanoi:
Harmaa? Ei se on rappaus
aha ok.

Nyt olen väärä henkilö antamaan neuvoja, mutta olen saanut sen käsityksen lukemani perusteella, että on tärkeää, että ilma voi virrata seinän takana.

Luulen, että on olemassa aivan samanlainen kysymys kuin sinun, johon BH-paneeli on vastannut.

• Tykkään
llonnqvistt
  • Laddar…
Hanki stuknittit pihdit, niin teräskiskojen yhteen liittäminen helpottuu. Jos epäilet, että kellarin seinää pitkin voi tulla kosteutta, olisin laittanut muovia kipsilevyn taakse ja tehnyt ilmarako.

Manganbangan Manganbangan sanoi:
Tein saman tempun jokin vuosi sitten. Lue minun ketju, toivottavasti siitä on apua sinulle

[linkki]
Kiitos paljon! Mutta sinulla oli vain teräskiskot katossa ja lattiassa, sitten puurunkoja? Toimiiko se?

Manganbangan Manganbangan sanoi:
Tein saman homman jokin vuosi sitten. Lue ketjuni, toivottavasti siitä on apua sinulle

[linkki]
En olisi käyttänyt puukiskoja, vaan olisin mennyt teräksellä koko blin(gin).

• Tykkään
toolman77
  • Laddar…
L llonnqvistt sanoi:
Kiitos paljon! Mutta sinulla oli vain teräspalkit katossa ja lattiassa, sitten puutolpat? Toimiiko se?
Hyvin salaojitettu ja noin 5 cm seinästä. Sain apua tuttavalta, joka työskentelee kosteuden ja vesivahinkojen parissa ✌

• Tykkään
llonnqvistt
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.