1 446 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Tekevätkö he oikein?
Omistan kevytbetonitalon.
Olohuonetta remontoidaan. Seinät levitetään Weber Gypsum -kipsilaastilla. Sen jälkeen ne maalataan silikaattimaalilla.
Käsityöläiset näyttävät laittavan noin 2-5 mm kerroksen rappausta. Vaikuttaa järkevältä.
Mutta, (sisä)kulmissa en näe, että he olisivat vahvistaneet millään tavalla. Onhan olemassa tällaisia "vahvistettuja" teippinauhoja, olen nähnyt. Mutta sellaisia tai mitään muuta he eivät ole käyttäneet.
Toimivatko he oikein?
Eikö ole olemassa riskiä, että (sisä)kulmiin tulee ajan mittaan halkeamia? Rappaus kuivuu, talo liikkuu hieman.
Minun kokemukseni käsityöläisistä talon omistamisen jälkeen kymmenen vuoden aikana on, että 9/10 käsityöläistä valitsee helpoimman tien. Ikävää. Mutta se on minun kokemukseni.
Olohuonetta remontoidaan. Seinät levitetään Weber Gypsum -kipsilaastilla. Sen jälkeen ne maalataan silikaattimaalilla.
Käsityöläiset näyttävät laittavan noin 2-5 mm kerroksen rappausta. Vaikuttaa järkevältä.
Mutta, (sisä)kulmissa en näe, että he olisivat vahvistaneet millään tavalla. Onhan olemassa tällaisia "vahvistettuja" teippinauhoja, olen nähnyt. Mutta sellaisia tai mitään muuta he eivät ole käyttäneet.
Toimivatko he oikein?
Eikö ole olemassa riskiä, että (sisä)kulmiin tulee ajan mittaan halkeamia? Rappaus kuivuu, talo liikkuu hieman.
Minun kokemukseni käsityöläisistä talon omistamisen jälkeen kymmenen vuoden aikana on, että 9/10 käsityöläistä valitsee helpoimman tien. Ikävää. Mutta se on minun kokemukseni.
Jos talo liikkuu (mikä tapahtuu yleensä vain kivitaloissa perustusten yhteydessä) niin paljon, että rappaus halkeilee, halkeama syntyy riippumatta siitä, onko sinulla raudoitusta vai ei. Koska talosi näyttää seisseen jo jonkin aikaa, liikuntariski on todennäköisesti hyvin, hyvin pieni.
Webersin verkkosivujen mukaan he eivät suosittele mitään raudoitusta sisänurkkiin. Sen sijaan he suosittelevat ulkokulmaprofiilia auttamaan suorien ulkokulmien saamisessa. Säästä vähän silikaattimaalia siltä varalta, että voit lisätä hieman uutta, jos se halkeilee, tai säästä värikoodi ja valmistaja, jotta voit ostaa uutta, jos tarvitset korjausmaalausta tulevaisuudessa.
Tässä on linkki Weberin tuotetasivulle kipsistä sisäseinien rappaukseen.
https://www.weber.se/filmarkiv/fasad-puts-murbruk/putsa-dina-innervaggar-med-gipsputs.html
Ystävällisin terveisin
Webersin verkkosivujen mukaan he eivät suosittele mitään raudoitusta sisänurkkiin. Sen sijaan he suosittelevat ulkokulmaprofiilia auttamaan suorien ulkokulmien saamisessa. Säästä vähän silikaattimaalia siltä varalta, että voit lisätä hieman uutta, jos se halkeilee, tai säästä värikoodi ja valmistaja, jotta voit ostaa uutta, jos tarvitset korjausmaalausta tulevaisuudessa.
Tässä on linkki Weberin tuotetasivulle kipsistä sisäseinien rappaukseen.
https://www.weber.se/filmarkiv/fasad-puts-murbruk/putsa-dina-innervaggar-med-gipsputs.html
Ystävällisin terveisin
Kiitos vastauksesta. Ei. En ole myöskään löytänyt mitään. Joten se näyttää olevan kunnossa.Thiger sanoi:
Jos talo liikkuu (mikä tapahtuu yleensä vain maaperän painumisessa kivitaloilla) niin paljon, että rappaus halkeaa, halkeama syntyy riippumatta siitä, onko sinulla vahviketta vai ei. Koska talosi näyttää seisoneen jo pitkään, riski liikkumiselle on luultavasti erittäin erittäin pieni.
Weberin kotisivujen mukaan he eivät suosittele minkäänlaista vahviketta sisänurkkiin. Sen sijaan he suosittelevat ulkonurkkaan profiilia, joka auttaa saamaan suoran ulkonurkan. Säästä hieman silikaattimaalia, jotta voit lisätä sitä hieman, jos se halkeaa, tai säästä värikoodi ja valmistaja, jotta voit ostaa uutta, jos sinun tarvitsee korjausmaalata tulevaisuudessa.
Tässä on linkki weberin tuotantosivulle kipsistä sisäseinien rappaukseen.
[linkki]
Terveisin
Klikkaa tästä vastataksesi