4 322 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Tehdä reikä kuonatiiliharkkoon
Jäsen
· Västmanland
· 304 viestiä
Tarvitsisin tehdä muutama reikä halkaisija 8 tai 10 varten ruuvitulppa kellarissa. Koko perustus ja suurin osa kellarin seinistä koostuvat slaggstenistä.
Eräs savupiippumies yritti kerran päästä käsiksi savupiippuun viereisen kellarin seinän kautta, mutta joutui luovuttamaan. Minun täytyy ilmeisesti lainata jotain jykevää tehdäkseni enemmän kuin pienen merkin seinään...
Onko kukaan tehnyt reikiä näihin lasinkoviin lohkoihin ja mitä olette käyttäneet?
Eräs savupiippumies yritti kerran päästä käsiksi savupiippuun viereisen kellarin seinän kautta, mutta joutui luovuttamaan. Minun täytyy ilmeisesti lainata jotain jykevää tehdäkseni enemmän kuin pienen merkin seinään...
Onko kukaan tehnyt reikiä näihin lasinkoviin lohkoihin ja mitä olette käyttäneet?
Timanttipora. Sitä käytin, ongelma on se, että niiden koostumus vaihtelee niin paljon. Kaikkea lasista huokoiseen harmaaseen massaan, joka murenee todella helposti. Toinen ongelma on se, että ne voivat sisältää rautapaloja, jotka kuluttavat timanttiporan kovasti. Rikkoin kaksi lohkoa iskuporalla ennen kuin kokeilin timanttia, nämä olivat kuitenkin irtolohkoja, joten minulla oli runsaasti jäähdytysvettä, mikä voi olla hieman hankalaa, jos poraat seinään.
Jäsen
· Västmanland
· 304 viestiä
Voitko kertoa lisää timanttiporasta? Kuulostaa siltä, että se on jotain, jonka helpoiten vuokraa kalliilla rahalla, joten olisi hyvä tietää suunnilleen, mikä on sopivan tehokas laite...
Valitettavasti en tiedä mistä se on ostettu tai mitä se maksoi, sain lainata sen tuttavalta.
Matala kierrosnopeus porakoneessa ja runsaasti vettä, niin terä kestää pidempään.
Vuokralle varmasti saa sekä koneen että poran esimerkiksi Cramosta tai vastaavasta, mutta tarkista sopimus ensin. Olen kuullut vuokraajista, jotka veloittavat millimetreittäin timanttityökalun kulumisesta, jos sitten sattuu poran hajottamaan, siitä tulee todella kallista.
Kun/jos tulee vastaan pehmeämpi kohta kivessä, timanttipora puuroutuu eikä tapahdu mitään, vaikka kuinka painaisi. Silloin on vaihdettava tavalliseen kovametalliporaan, kunnes se alkaa taas kovettua.
Matala kierrosnopeus porakoneessa ja runsaasti vettä, niin terä kestää pidempään.
Vuokralle varmasti saa sekä koneen että poran esimerkiksi Cramosta tai vastaavasta, mutta tarkista sopimus ensin. Olen kuullut vuokraajista, jotka veloittavat millimetreittäin timanttityökalun kulumisesta, jos sitten sattuu poran hajottamaan, siitä tulee todella kallista.
Kun/jos tulee vastaan pehmeämpi kohta kivessä, timanttipora puuroutuu eikä tapahdu mitään, vaikka kuinka painaisi. Silloin on vaihdettava tavalliseen kovametalliporaan, kunnes se alkaa taas kovettua.
Jäsen
· Västmanland
· 304 viestiä
Kiitän avusta. Nämä seinät ovat kuin kassakaapit. Taitaa olla tärkeää minimoida reikien tekeminen tai varmistaa, että ne voi sijoittaa saumoihin.
Klikkaa tästä vastataksesi