Hei!

Aion asentaa contura I7:n avotakkaan, se sopii täydellisesti sivusuunnassa, kun olen poistanut tulenkestävät tiilet, mutta aukko on liian korkea.

Voiko käyttää tavallista karkearakennusbetonia pohjan valuun vai täytyykö käyttää jotain, mikä kestää lämpöä?

Liitän kuvan edestäpäin, minun täytyisi myös "kittailla" tai hioa sivuja ja alaosaa aukon pienentämisen jälkeen, mitä tuotetta tähän käytetään?

Ystävällisin terveisin

• Avoin takka, jossa on tiiliseinä ja puulokero alhaalla, suunniteltu Contura I7 -asennukseen; tiedustelukommentit betonin ja rappauksen käytöstä.
Koska aiot laittaa kamiinan reikään, voit tehdä kuten haluat. Yksinkertaisinta on ehkä poistaa ne tulitiilet, joita et halua. Muraa sitten kiinni korkeuteen sovitettu kivi (tiili, leca, kevytbetonilohko, ylimääräiset tulitiilet jne.) yläreunaan pienentääksesi reiän korkeutta. Tasoita kaikki tavallisella rappauslaastilla ja maalaa valkoiseksi, valmista!

Olen poistanut tulenkestävä tiilen nyt. Kuten näette kuvasta, puuttuu vain noin 9 cm.
Avoin, osittain valmis takka, josta puuttuu tulenkestäviä tiiliä. Takan alla on tila ilmanvaihtoa ja mahdollisesti asennettavaa tuuletinta varten.
En ymmärtänyt vastaustasi, toimiiko se karkeabetonilla, kun painan tulenkestävää tiiltä siihen, vai onko olemassa jokin muu tuote, joka toimii paremmin? Liitäthän linkin tuotteeseen

Ajattelin myös tehdä reiän ilmanvaihtoa varten takan yläpuolelle ja asentaa tuulettimen "lokeroon" alle saadakseni hieman kiertoa.

F
Aseta ristikko ja se on valmis tunnissa

Takka, jossa on ritilä ja palo liekeissä.

• Tulipesä, jossa näkyy palava tuli.
  • Tykkään
Semiproffset
  • Laddar…
Olisin käyttänyt laastia ja muurannut kiinteäksi jonkinlaisen kiven tehdäkseni aukon pienemmäksi, tai vaihtoehtoisesti rakentaisin pienen reunan ja laittaisin takaisin tulenkestävän kiven taas sisälle päin kamiinaan.

Ritilä, josta F.L vinkkaa, on luultavasti kätevä ratkaisu, joka mahdollistaa hyvän ilmavirtauksen kamiinan ympäri.

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Yksi ritilä on jo hankittu, joten otan reiän uunin yläosaan
Liitän kuvan selitykseksi.
Kamina, jossa on piirretty reikä yläosassa ja tuulettimen paikka alaosassa, käytetään selittämään rakennesuunnitelmaa.
Kamiina tulee peitelistalla, joka tekee siistin "päätöksen" uuniin, joten en halua mitään ritilää ympärille.
Seinään upotettu takka, jossa palaa tuli, vieressä kuivia kasveja sisältävä saviruukku.

Koska tarvitsen noin 9 cm lisää, ajattelin laastia+75 mm lecablock. Luuleeko, että se toimii?

Ystävällisin terveisin

Minun kokemukseni samanlaisesta operaatiosta kuin sinun on, että ilmankierto reiän kautta lisäosan yläpuolella toimii erinomaisesti...
Jos sinulla on reikä alapuolella, ilma kiertää hyvin...

Nykyään katossa tulee kuitenkin melko lämmin, joten aion laittaa sinne tuulettimen, joka painaa alas kuumaa ilmaa...

Nyt olen edennyt hieman, tein reiän, joka auttaa ilmaa liikkumaan.
Muovilla peitetty seinä, jossa on aukko ja teksti "25 x 12". Aukko on tarkoitettu ilmanvaihdolle. Oikealla näkyy osittain työkalu.
Porin myös 100 mm reikä kamiinan alle, josta tuuletin puhaltaa ilmaa sisään.
Betonipinnan keskiöön piirretty ympyrä, johon porattu pieniä reikiä, mahdollisesti ilmanvaihtoa varten takan alle. Keskeneräinen kamina asennus, betoniin porattu reikä ilman kiertoon. Alapuolella näkyy keittiön laatat ja imurin letku. Paneeli, jossa aukko ilmavirtausta varten ja tiiliä rikottu lattialla. Mukana on putki, joka on tarkoitus asentaa uunin alle ilman tuloon.

Ajattelin yrittää ladata niin paljon kuvia kuin mahdollista, koska itse kaipasin näitä aloitettuani asennuksen.

Terveisin

• Tykkään
Dan_Johansson ja 1 muu
  • Laddar…
Nostan vanhaa ketjua, aion itse tehdä saman operaation torpilla. Mitä tuuletinta ja ritilää käytit?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.