Hei
Olen kaivanut noin 3 m² kellarilattian, jossa oli vanha wc. Tein reiän noin 50 cm syväksi ja aiomme tehdä sinne kodinhoitohuoneen. Siihen tulee vesikiertoinen lattialämmitys, kun se on valmis.
Kysymys yksi.
Kun olin valmis piikkauksen ja kaivamisen kanssa, oli syntynyt noin 0,5 kcm kokoinen vesilätäkkö ja noin 3 cm syvä. Maa hoiti veden itsestään, ja noin 3 päivän kuluessa kaikki vesi katosi itsestään, ilman apuvälineitä. Onko normaalia, että syntyy vesilätäköitä, kun piikkaa ja kaivaa? (Tämä on ensimmäinen kerta, kun teen tämän)
Kysymys kaksi.
Minulla on muutama käsityöläinen, jotka auttavat minua vetämään putket uudelleen ja myös laatoittamaan. He miettivät, että minun pitäisi laittaa leca-kiviä reiän pohjalle. Olen vähän epävarma, eikö olisi parempi laittaa soraa? Eikö sillä ole parempi kapillaarikatkovuus kuin leca-kivillä? (Olen lukenut näin).
Olisin kiitollinen, jos joku voisi kuvailla, miten minun tulisi edetä ja mitkä kerrokset minun pitäisi olla reiässä. Kuten sanottu, se on noin 50 cm syvä ja sinne tulisi myös lattialämmitys.
terveisin
Magnus