Olin itse ajatellut tasoittaa muutamia kohtia keittiössä, joissa on tullut epätasaisuutta sen jälkeen kun poistimme vanhaa kaakelia ja seinään kiinnitettyjä kaappeja, säästääkseni vähän jo valmiiksi valtavassa käsityölaskussa.:S

Mutta en ole varma, mikä materiaali on paras. Mieheni isä käytti Husfixia täyttääkseen kuoppia betoniseinässä, mutta hän ei käyttänyt primeria. Nyt luen, että primeria on käytettävä betonille, koskeeko se myös silloin, jos ainoastaan tasoittaa seinän eikä laatoita tai vastaavaa sen päälle?

Miksi ei voi yksinkertaisesti käyttää kipsiä, ihmettelen myös? Mikä on ero?

Kipsilaasti on paljon helpompaa käyttää. Suihkuta vähän vettä pinnalle, jos se on vain pölyinen.

Stefan N sanoi:
Kipsilaasti on paljon helpompi käsitellä. Suihkuta vähän vettä päälle, jos se on pölyistä vain.
Tarkoitatko kipsilaastilla tavallista mallikipsiä? Sellaista olen nimittäin käyttänyt jonkin verran. Mutta onko siinä joitain haittoja? Voiko sen päälle esimerkiksi maalata?

Ei, ei mallikipsiä. On olemassa erityinen kipsirappaus.

Stefan N sanoi:
Ei, ei tarvitse käyttää mallikipsiä. On olemassa erityinen kipsilaasti.
Ok, eikö tarvitse pohjustaa silloin?

Ei, jos se on kuiva, niin kostutat helposti ennen.

Olin paikallisessa (ja hyvin varustetussa) maalikaupassa, mutta heillä oli vain husfix ja modellgips valittavana. Myyjä oli sitä mieltä, että voisin yhtä hyvin käyttää modellgips. Mikä modellgipsissä on vikana tarkoitukseen? Pois lukien se, että pinta tulee sileämmäksi kuin betonilla.

Stefan N sanoi:
Det finns , gå till en riktig bygghandel. Modellgips kommer inte funka.
[linkki]
Okei mutta 25 kiloa vaikuttaa hieman liialliselta... ;) Ehkäpä on olemassa pienempiä pakkauksia toisaalta.

Mutta MIKSI ei mallikipsi sitten toimi, mikä on ero?:)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.