1 754 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Täytyy rakentaa sisäseiniä
Hei!
Meidän suunnitelmat yläkerran suhteen menivät vähän pieleen. Aluksi ajattelimme, että yhdellä sivulla olisi oleskelutila, mutta nyt olemme päättäneet, että se tulee olemaan meidän makuuhuone. Meidän "master bathroom" on yläkerrassa, joten se tuntuu järkevämmältä.
Lattia on lastulevyä + laminaattia ja seinät on kipsiä + maalariharsoa.
Ajattelin rakentaa sisäseinän itse ja eristää kipsillä. Sähkömies tekee sähkötyöt (siirtää joitain pistorasioita).
PITÄÄKÖ minun poistaa laminaatti ennen kuin kiinnitän koolaukset? Ammattilaisella on varmasti erikoistyökaluja tähän, mutta minulla amatöörinä ei ole sellaisia.
Henrik
Meidän suunnitelmat yläkerran suhteen menivät vähän pieleen. Aluksi ajattelimme, että yhdellä sivulla olisi oleskelutila, mutta nyt olemme päättäneet, että se tulee olemaan meidän makuuhuone. Meidän "master bathroom" on yläkerrassa, joten se tuntuu järkevämmältä.
Lattia on lastulevyä + laminaattia ja seinät on kipsiä + maalariharsoa.
Ajattelin rakentaa sisäseinän itse ja eristää kipsillä. Sähkömies tekee sähkötyöt (siirtää joitain pistorasioita).
PITÄÄKÖ minun poistaa laminaatti ennen kuin kiinnitän koolaukset? Ammattilaisella on varmasti erikoistyökaluja tähän, mutta minulla amatöörinä ei ole sellaisia.
Henrik
Henkilökohtaisesti en rakentaisi väliseinää kelluvalle laminaattilattialle, joka liikkuu.
Yksi ajatus on käyttää pyörösahaa, joka on asetettu 14mm:iin (jos parketti on 14mm), leikkaamalla ura esim. 90mm (70mm ranka + 10mm tilaa parketin liikkua kummallakin puolella), johon ruuvaat alajuoksun kiinni aluslattiaan ja rakennat seinän sen mukaan.
Ehkä jollakin muulla on parempi idea.
Yksi ajatus on käyttää pyörösahaa, joka on asetettu 14mm:iin (jos parketti on 14mm), leikkaamalla ura esim. 90mm (70mm ranka + 10mm tilaa parketin liikkua kummallakin puolella), johon ruuvaat alajuoksun kiinni aluslattiaan ja rakennat seinän sen mukaan.
Ehkä jollakin muulla on parempi idea.
Olen samaa mieltä gadu^ kanssa, näin olisin tehnyt! Tämä siksi, että laminaattilattian täytyy voida liikkua! Jos naulaat tai ruuvaat laminaattilattian läpi, on riski, että lattia nousee lämpötilavaihtelujen aikana!
Okei kiitos vastauksistanne. Täytyy siis piirtää hyvin tarkasti lattiaan ennen sitä. Ja yrittää hankkia käsisahan, joka pystyy tähän. Bororsanilla on vain sellainen, joka maksoi noin 150 kr, kokeilin sitä kerran täysin arvoton.
/H
/H
Erinomainen tilaisuus ostaa kalliimpi ja perusteellinen pyörösaha d^_^b talonomistajana ei voi koskaan olla liikaa työkaluja :wow:hen_rik79 sanoi:
Moderator
· Stockholm
· 57 843 viestiä
Jos teet ehdotuksen mukaan, sinulla on melko suuri marginaali. Sittenhän tulee levyjä päälle, jos rakennat yhdellä OSB-kerroksella ja yhdellä kipsilevykerroksella kummallekin puolelle, seinästä tulee noin 120mm, sitten lattiasokkeli, joka on myös 12mm kummallakin puolella.
Klikkaa tästä vastataksesi