Tog ned taklisterna och det ser ut som ni ser på bilderna. Det är yttervägg man ser som består av mexitegel, lecablock och puts innerst. Kommer så klart sätta upp nya lister när jag är klar men bör man: låta sprickan vara, fylla med något fogskum, fylla med spackel eller murbruk, och i så fall vilken sort?

Katossa ja seinässä on näkyvä rako, jossa on kerroksia meksikolaista tiiltä, leca-lohkoja ja rappausta.

S
Microkatten
Mitä siellä on tapahtunut? Oletan, että leca-blocken taustalla ovat ok ja että vain rappaus on jostain syystä vajonnut. Minkä tyyppisestä laastista on kyse? Jos ei tiedä tarkalleen, voi täyttää heikolla laastilla, esimerkiksi pelkällä kalkkilaastilla tai savilaastilla. On aina hyvä tukkia potentiaaliset vedon riskit...

Miten tietää, mitä käyttötarkoitusta varten se on?

Microkatten
Eihän kukaan ole muurannut leca:ta kalkkilaastilla, joten jos käytät C-laastilla, se onnistuu hyvin.

Mahtavaa, kiitos vastauksesta! Aion asentaa tuuletetun Nivellgolv samalle kerrokselle ja olen poistanut osan vanhasta lattiasta tarkastaakseni betonilaatan, joka näyttää epätasaiselta. Seinät ovat Lecaa, joten minun täytyy tiivistää seinien alaosat lattian suuntaan sekä tiivistää mahdolliset vuotokohdat laatassa. Onko sopivaa käyttää samaa rappausta tähän? Esimerkiksi joku näistä?:
http://www.beijerbygg.se/store/priv...bruk/fasadputs/putsbruk-c---kc?artikel=804507
https://www.bauhaus.se/putsbruk-c.html
Rakennekuva vanhasta betonilattiasta, jossa näkyy paljasta betonia ja puurakenteita; betoni vaikuttaa epätasaiselta.

Lattialla otat sementtibrukia. Otat kaiken puun pois, oletan?

Stefan N sanoi:
Lattialla käytät sementtilaastia. Otat kaikki puuosat pois, oletan?
Kiitos, kyllä, aion poistaa kaiken orgaanisen materiaalin laatasta on ajatus. Toivottavasti valetut koolaukset eivät ole liian tiukasti kiinni :)

S
Sutteräng sanoi:
Kiitos, kyllä aion poistaa kaiken orgaanisen materiaalin laatasta, se on ajatus. Toivottavasti valettujen palkkien kiinnitys ei ole liian tiukka :)
Olen tehnyt sen työn, valetut palkit olivat niin pirun tiukasti kiinni. Otin iskuharjan, jossa oli vain isku käytössä, ja pienen talttapään, ja hakkasin sen pois aika helposti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.