Valettiin U-elementeillä niin, että saatiin hyvä eristys vottien ja laatan väliin (keskusteltu muissa ketjuissa).
Solumuovi tuli vähän liian alas, joten nyt siinä on syvennys, kuten kuvassa näkyy.
Sisäseinä/asennuskerros on tarkoitus sijoittaa suoraan tämän syvennyksen yläpuolelle. 95-sääntö, syvennys on noin 50 mm leveä.
Kun aion laittaa tällaista
karmieristettä saadakseni sen tiiviiksi höyrynsulkua vasten, olen hieman huolissani siitä, ettei se ole tiiviinä alapuolella, eli ainakin toinen noista kahdesta "kummutuksesta" eristyksessä osuu välikköön.
Haluaisin siksi täyttää välikön jollakin ja ajattelin välttää betonia. Onko teillä ehdotuksia?
Tämä on tavallaan spekulaatiota minun puoleltani, minulla ei ole tietoa onko olemassa jokin tuote, joka tulisi käyttää.
Mutta ajattelen, että jokin elastinen, mutta silti melko kova olisi paras.
Ja osa näistä tuotteista on varmaan melko pitkä kuivumisaika tällaisissa paksuissa kerroksissa.
Ja mahdollisesti vaahtomuovi voi olla vaihtoehto, siitä tulee varmasti vähintään yhtä hyvä kuin jos olisi ollut solumuovin kanssa samalla tasolla.
Levitä ja tasoita märkänä siinä tapauksessa.
Mutta se on melkoista sotkua käsitellä, ja melko vaikeaa välttää, että sitä on joka puolella jonkin ajan kuluttua.
(Ja det är ju inget problem med det (tror jag), men tidsåtgång och pengar ... )
Jos laittaa expanders harvemmin kuin niin, voi talo kaatua. jos olet tehnyt niin, sinun täytyy avata seinä ja lisätä lisää Mikael.
Laitoin yhden jokaiseen runkoaukkoon, sokkeli on reunasta reunaan betonilaatan ulkoreunan kanssa, ja 10 cm solumuovilla ulkopuolella, pultti osui oikeastaan liian lähelle betonireunaa. Tämä yhdessä sen kanssa, että poraaminen oikealla poralla ja Bilteman halvoilla expanders menee nopeasti (kyllä ne kestävät yhtä hyvin kuin kalliit ...) teki sen, että siitä tuli mitä tuli. Talo pysyy nyt pystyssä vaikka tuulet olivat eilen 5-6 m/s, se tuntuu turvalliselta.
Jos et halua käyttää betonia, tasoitemassaa, husfix eller likn riskin vuoksi, että se halkeilee ja/tai muodostaa kylmäsillan, niin voi ehkä harkita jotain näistä:
[linkki]
[linkki]
tai jotain samanlaista.
Ja mahdollisesti saumausvaahto voi olla vaihtoehto, se toimii varmasti ainakin yhtä hyvin kuin että olisi nostanut solumuovin tasolle.
Levitä ja tasoita märkänä siinä tapauksessa.
Mutta se on aika sotkuista työstää, ja melko vaikeaa välttää, että sitä ei ole joka puolella jonkin ajan kuluttua.
Olen jo pois hakenut sen sementin joka oli siellä kerran (kylmäsilta), joten en ole innokas tekemään uutta valetusta, kuten voit ymmärtää.
En usko tähän tarkoitukseen sopiviin tuubeihin, saumausvaahto on mitä olen ajatellut käyttää, ehkä levittää sen ja vetää/pitää lauta päällä samalla, korkeuseroa kun ei ole paljoa. Kun se on kuivunut, menen vanhan sahan kanssa ja leikkaan pitkin betonia, sen pitäisi toimia kohtuullisesti.
Vaikeinta tulee olemaan olla kiroamatta, kun sitä levittää. Eikö ole olemassa saumausvaahtoa juoksevassa muodossa, jota voisi kaataa "muottiin" ja joka käskystä yhtäkkiä jähmettyy ja hiukan laajenee?
Onhan olemassa erityisiä vaahtopistooleja, joita en valitettavasti ole itse käyttänyt.
Mutta olen saanut käsityksen, että ne ovat huomattavasti parempia vaahdon annostelussa tarkemmin kuin spraypurkkiversio.
Joten se voisi olla jotain kokeilemisen arvoista. Kokeile siinä tapauksessa pienemmälle alueelle ja täytä tila 1/3 - 1/2 ja laita päälle ranka painojen kanssa.
Ehkä sivele rankaa öljyllä tai jollain muulla, joka vähentää riskiä, että se tarttuu parhaiten siihen.
Käytän Bilteman saumamassapistoolia, en voisi kuvitella muuta tapaa. Annostelu on helpompaa ja ergonomia, mutta itse tuote on silti yhtä sotkuinen ja itsepäinen, kun se sitten tulee ulos...
Kun ajattelen asiaa tarkemmin, suuri ongelma on, miten saan alajuoksun kiinni. Ajattelin siis asettaa 95-regelin niin, että se tukee betonin molemmilla puolilla onteloa. Alajuoksueristys, höyrysulku ja sitten regel.
Tämän liimaaminen ei voi koskaan onnistua hyvin. Ruuvien kiinnittäminen on vaikeaa, liian vähän betonia. Ehkä minun täytyy siirtää regeliä niin paljon kuin mahdollista yhteen suuntaan (kohti runkoa) ja porata viistosti alaspäin, sisään niin, että saan jotain, mihin se voi purra. Ehkä en käytä laajentimia, vaan jotain ruuvia+tulppaa tai naulatulppaa.
Tai onko teillä jotain muuta ideaa, joka on parempi?
(olenhan toki voinut ajatella tätä jo, kun perustus suunniteltiin, mutta silloin se tuntui enemmän sellaiselta asialta, joka "ratkaistaan myöhemmin". Nyt tuo hetki on yllättäen koittanut... )
Se näyttää tältä:
paitsi että runko oli 220 eikä 195, vain saadakseni mahdollisuuden ruuvata alaohjauspuun syvemmälle betoniin.
Aion siis asentaa asennuskerroksen täysin erillään, noin 6 cm rungon sisäpuolella. Näin saavutan katkeamattoman kylmäsillan (eristys on irtovilla). Kiristän muovin ensin alaohjauspuun ja sen eristyksen väliin, ja sitten venytän sen ylös palkkikorkeuden mukaan. Tämän jälkeen pystysuuntainen runko asennuskerrokseen paikoilleen. Tämä vaihtoehto tekee muovin kiinnittämisen vaikeaksi, mutta onko sitä todella tarpeen, kun se roikkuu kauniisti yläreunassa olevan säännön alla ja venyy alaspäin alaohjauspuun alla?
Ongelmana on alaohjauspuu, joka sijoittuu suoraan "aukon" yläpuolelle, mutta ratkaisen sen todennäköisesti palaamalla alkuperäiseen piirustukseeni (tämän viestin versio) siirtämällä sitä niin paljon, että se sijoittuu suurelta osin vahvikkeen betonille.
Olen nyt täyttänyt tämän uretaanimassalla ja aion sitten ottaa vanhan sahalampaan ja sahata pois turvonneen vaahdon lattian tasalle. Siitä ei tietenkään tule kovaa alustaa koolaukselle, mutta luulen, että se on hyvä kompromissi kylmäsiltojen ja vakauden välillä. Uretaanivaahtopistooli on lämpimästi suositeltava, Bilteman toimii hyvin. Tärkeää on ostaa purkki puhdistusainetta, jota voi käytön jälkeen ruuvata kiinni ja suihkuttaa läpi pistoolin, jotta se ei tukkeudu seuraavaa kertaa varten.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.