Meillä on ollut sähköasentaja, joka on urittanut linjat seinissä ja vetänyt sähkökaapelit uusille pistorasioille huoneistossa. Nyt meidän täytyy täyttää reiät ennen kuin sähköasentaja viimeistelee työn. Päästäksemme halvemmalla ajattelimme täyttää reiät itse sen sijaan, että palkkaisimme kirvesmiehen. Kysymys on, mikä materiaali/täyteaine toimii parhaiten näiden reikien täyttämiseen? Meillä on 2 eri tyyppistä seinää, tiiliseinät, joissa on rappaus ulkopuolella, ja toinen tyyppi on, kuten alla olevassa kuvassa näkyy, joku paksumpi kerros rappausta ulkopuolella ja sisäpuolella puulankut.
Ihanaa! Toimiiko se sekä tiilipalan että puupalan täyttämiseen + 1 seinä, joka on betonia, vai tarvitsenko eri tyyppisiä materiaaleja? Onko sinulla vinkkiä hyvästä kipsilaastista? Ja jotain, mitä pitäisi ottaa huomioon ennen/silloin, kun laitan sitä? (en ole koskaan tehnyt tätä aikaisemmin)
Olin myös käyttänyt kipsitasoitetta, helppotyöstöistä, kuivuu nopeasti ja hiottavissa, mutta älä laita liikaa, jotta sinun ei tarvitse hioa loputtomasti. Se ei ole yhtä helppohiontainen kuin käsikitti. Yleensä ostan rotbandia (merkki) Bauhausista, luulen että se maksaa sata euroa 25 kg säkistä.
Kipsilaasti, aivan kuten toinen sanoo, mutta varo ettet täytä liikaa, sitä ei voi hioa!
Voit tasoittaa kipsilaastin päälle myöhemmin saadaksesi siitä oikein sileää.
Kiitos kaikesta tiedosta!
Onko jotain muuta huomioitavaa? Ajattelen, että jotkut reiät ovat melko syviä, pitäisikö minun laittaa "ohuempia" kerroksia ja antaa kuivua ennen kuin täytän lisää, vai voiko syvät reiät täyttää suoraan? Laajeneeko kipsilaasti kuivuessaan?
Jopa 8 cm ei ole ongelma kipsilaastilla. Jos tarvitset sileämmän pinnan, odota 30-40 minuuttia (paksuudesta riippuen), suihkuta vettä esim. kukkaruiskulla ja vedä sileäksi esim. muurauslasta, niin siitä tulee sileä ja hieno.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.