Aloittelijan kysymys, ole kärsivällinen :)
Minulla on talo, jossa edellinen tai sitä edellinen omistaja on tehnyt joitakin pieniä reikiä suoraan ulkoseinän läpi vetääkseen erilaisia johtoja autotalliin (puhelin, sarjaan kytketyt palovaroittimet, TV jne.).
Olen luonteeltani langaton ja haluan poistaa johdot, kysymys kuuluu, miten parhaiten tukin reiät seinässä?

Sisäseinä on lastulevyä tai kuitulevyä ja ulkoseinä on lautaa, mitä niiden välissä on, ei ole minulla aavistustakaan.

Moikka, ulkoseinän voit ehkä korjata muutamalla puutapilla, jotka liimataan paikalleen. Terävä taltta, jotta saat ne tasolle, ja sitten vähän maalia. Sisäseinät voi varmasti korjata hieman hiontasilikonilla tai vastaavalla.

Saumausmassa ulkopuolella, tasoitemassa sisäpuolella.

Kiitos vastauksista. Ei pitäisi ottaa huomioon puhkaistuja vedeneristyksiä vai? vai ehkä saumamassa tekee sen.

Jos sinulla on nyt vedeneristys, se on puhkaistu ja niin se todennäköisesti pysyy, ellet halua purkaa lastulevyt ja korjata muovia. Mutta jos talo on vanha, ei ole varmaa, että siellä on ylipäätään mitään muovia, joten sitä ei voi puhkaista ja sinulla ei ole ongelmaa :P

Vaikka sinulla olisi vedeneristys, en usko, että on mikään suuri katastrofi, jos se on paikoin puhkaistu. Onhan jo alun perinkin vaikea saada se 100-prosenttisesti tiiviiksi (ellei sitä aseta eristyksen sisään ja vedä sähköjä ym. ulkopuolelle). Itse sulkisin silmäni. Ei tunnu järkevältä purkaa sisäseiniä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.