Hei hei halloo

Olen aloittamassa wc:n rakentamista, siis ei kylpyhuonetta vaan pelkästään wc.

Lattia on hieman korkeampi tässä huoneessa verrattuna muihin viereisiin, joten haluan laskea sitä hieman, koska tarkoituksena on samalla laittaa lattialämmitys. Viemäri on myös saatava lattiaan samalla.

Lattiassa on noin 8-10 cm valu/betonia ja sen alla on mursketta. Alapuolella on kellari. Mitä teen, kun olen piikannut betonin ylös ja jäljellä on vain murske? Aloittaa runkojen rakentamista ja säätämistä minulla ei taida energia riittää. Joten kaipaan nopeaa, yksinkertaista ja edullista ratkaisua.

Kuinka paksu kerros soraa siinä on? Mitä soran alla on?

Tuntuu siltä, että helpoin ratkaisu on kaivaa pois osa sorasta ja valaa uusi betonilaatta sen päälle. Haittapuoli betonissa on, että sen täytyy kuivua ennen kuin voit laittaa vedeneristyksen ja asentaa laatoituksen.

En ole varma, voitko käyttää tasoitusainetta, se riippuu paljon siitä, mitä soran alla on. Tasoitusaineen etu on muuten se, että voit jatkaa työtä vuorokauden kuluttua (laittaa vedeneristyksen ja laatoituksen). Haittapuoli on, että se on paljon kalliimpaa.

Kuinka paljon lattiaa pitäisi nostaa?
Yksinkertainen ratkaisu on ottaa säkki leca ja kaataa siihen tasoitemassaa, sitten kaada kaikki ja tasoita, kun se on kuivunut, kaadat sen päälle.

Se kuulosti aika fiksulta! sitä vaan "pohjustaa vähän sekoituksella ja sitten laittaa viimeisen kerroksen jälkeenpäin!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.