Hei!
Olen tutkinut mahdollisuuksia tasoittaa 10 neliömetrin eristämätön kellarilattia (talo vuodelta 1948) ja olen törmännyt moniin eri näkemyksiin siitä, mitä vaaditaan. Kaikkea tasoituslaastin kestämättömyydestä jatkuvaan kosteuteen siihen, ettei ole ongelmaa.

Soitin weberille ja he sanoivat, ettei ole ongelma käyttää weber 110:tä. Jotkut sanovat, että sen pitäisi olla erityisesti ulkokäyttöön tarkoitettu tasoituslaasti, mutta mitä se tarkoittaa?

Toinen ajatus on, onko olemassa tasoituslaastia, joka antaa jonkin verran kestävämmän lattiapinnan? Olin ajatellut laittaa neulanauhmaton suoraan tasoituslaastin päälle tai jotain samanlaista saadakseni hieman lämpimämmän pinnan kävellä. Mutta ehkäpä pinta tulee liian "jauhoiseksi" vai mitä sanotaan. Pitäisikö vain käyttää betonia tasoituslaastin sijaan? Olisi mukavaa välttää betonin valaminen, koska se tuntuu vaikeammalta saada tasaiseksi.

Tavoitteena on tasainen pinta, johon voi tehdä jonkinlaisen miellyttävän lattian, ilman lattialämmitystä. Ja ilman kosteusongelmia. Nykyinen alusta on betonia, joka on vaurioitunut, kun poistin sen päällä olleen asfaltikerroksen, erittäin epätasainen.

Biltema myy tasoitemassaa, joka toimii ulkona. Litoliv s40 249:-/20kg. Jos aiot käyttää neulahuopamattoa, se kestää yleiskulumista. Minusta voit laittaa maton suoraan massan päälle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.