6 641 lukukertaa ·
2 vastausta
7k lukukertaa
2 vastausta
Tasoitusmassaa ja raudoitusverkkoa - kuinka paljon tasoitetta?
Ymmärrän, että jos laatoitat lastulevyn päälle, sinun tulisi upottaa raudoitusverkko tasoitteeseen. Gyotavässytää, en ole asentamassa lattialämmitystä, mutta oletan, että se ei vaikuta. Lasken kuinka paljon tasoitetta tarvitaan ja mietin kuinka paksu kerroksen pitäisi olla ja mikä verkko on suositeltavaa. Koska on pienempi yritys kuljettaa rakennusmateriaaleja mökille, vastaukset kuten "riittävästi" eivät auta minua.
Sinun tulee käyttää vähintään 12 mm tasoitetta, joka on tarkoitettu tähän tarkoitukseen. Verkolla tulee olla ainepaksuus vähintään 2,5 mm ja ruudukon koko 50-100 mm. Jos kyse ei ole kylpyhuoneesta ja pinta-ala ei ole liian suuri, voit jättää verkon pois monen toimittajan, kuten Maxit ja Finja, kohdalla.
Vaikuttaa olevan vaikeaa saada muunlaista materiaalin paksuutta kuin 5 mm. Kun kysyin pienempää, he ihmettelivät, mihin sitä tarvitsisin. Selitin, että se on tasoitusta varten kylpyhuoneen lastulevyllä, jota tullaan laatoittamaan. Beijer-myyjä pudisteli päätään ja sanoi, ettei koskaan käytetä raudoitusverkkoa tasoitettaessa ja että Maxitin kuitulaasti riittää hyvin.
Nyt jostain syystä minulla on hieman suurempi luotto Jon_h:iin täällä foorumilla. Ellei muuta kuin 5 mm ole saatavilla, niin suunniteltu 21 mm tasoitepaksuus (1,5 säkkiä neliömetrille) tuntuu hieman heikolta. Vai onko niin, ettei ole vähimmäissuojakerrosta, joka pitäisi olla verkon päällä ja alla?
Nyt jostain syystä minulla on hieman suurempi luotto Jon_h:iin täällä foorumilla. Ellei muuta kuin 5 mm ole saatavilla, niin suunniteltu 21 mm tasoitepaksuus (1,5 säkkiä neliömetrille) tuntuu hieman heikolta. Vai onko niin, ettei ole vähimmäissuojakerrosta, joka pitäisi olla verkon päällä ja alla?
Klikkaa tästä vastataksesi