Olen purkanut betoniseinän ja olen alkamassa paikkaamaan seinävaurioita tämän jälkeen.
Mietin, mitä tyyppiä kittiä/laastia minun pitäisi käyttää, ja tarvitsenko jotain pohjatöitä vai voinko vain alkaa levittää sitä.
Pitäisikö minun käyttää kipsilaastia vai karkeinta kittiä, mitä löydän?
Syvyys on pahimmillaan noin 3 cm, mutta yleisesti 1-2 cm. Katso kuvat.
Olisin erittäin kiitollinen pienestä opastuksesta!
Valitse mieluummin hieman heikompi laasti, kuten tämä (jos et tee sitä todella hyvin puhtaalla kalkkilaastilla, mutta pieni korjaus ei ole niin tärkeä)
Mutta kysy KC laasti C:stä ja valitse hienorakeinen vaihtoehto eli hieman pienemmällä raekoolla saat hienomman pinnan. Se sopii minkä tahansa merkkisenä, kaikki rautakaupat pitävät sitä varastossa.
Mutta puhdista ensin vanhasta laastista ja esikostuta, sillä sinulla on vanha ja kuiva seinä, joka imee todella paljon.
Valmistanut lukemattomia samanlaisia tilanteita ja käyttänyt primerin jälkeen kipsilaastia. Helppo sekoittaa, helppo käyttää ja voidaan hioa, jos se näyttää epätasaiselta. Viimeistele klassisella hiekkatasoitteella. En ole koskaan edes ajatellut käyttää muuta kuin juuri kipsilaastia...
Tämän pitäisi toimia hyvin - Itse olen käyttänyt vain Finjan tuotteita, mutta niiden pitäisi olla samanarvoisia. Varmista, että seinä on suora etukäteen, voi olla, että sinun on hakattava hieman lisää päästäksesi tasaiseksi. Käytä vesivaakaa tai suoraa lautaa levittääksesi laastia pinnan yli tai vaihtoehtoisesti leveää kitinlasta.
Harjaa puhtaaksi, imuroi, kostuta vedellä kukkasumuttimeen ja levitä maalattavissa oleva tasoiteaine, niin se toimii hyvin.
Kaikki maalattavissa oleva tasoiteaine ovat mielestäni samanarvoisia.
Kun aloin irrottaa hieman löysiä asioita alhaalta, tuli ulos muutamia isoja kiviä, joten irrotin hieman lisää ja nyt on kuin ontelot putkien (elementeille) ympärillä, jotka kulkevat siellä.
Onko ok vain yrittää laittaa gipsiä tämän ympärille niin paljon kuin mahdollista, vai pitäisikö minun täyttää jollain muulla?