Pystyykö 10m2 tasoitteen levittämiseen itse sekoittamalla ämpäreissä, vai kestääkö liian kauan, niin että se kovettuu liian nopeasti?

surris
J jacha sanoi:
Pystyykö tasoittamaan 10m2 alueen itse sekoittamalla ämpäreissä, vai kestääkö se liian kauan ja kovettuu liian nopeasti?
Yksin tulee olemaan hankalaa, mutta jos sinulla on ystäviä/perhettä apuna, niin kyllä.

surris surris sanoi:
Itse tulee hankalaa, mutta jos sinulla on ystäviä/perhettä auttamassa niin.
Mutta pärjääkö yhdellä ämpärillä ja sekoittajalla? Vai täytyykö olla pumppu?

surris
J jacha sanoi:
Jo men klarar man sig med en hink och en som blandar? Eller måste man ha en pump?
Sen pitäisi onnistua, riippuu siitä kuinka paljon aiotte laittaa ja onko kallistuksia jne. Jos ei ole koskaan tehnyt sitä ennen, se voi olla vähän hankalaa.

MrJay
Huoneisiin, jotka ovat enintään 30 m², voi sekoittaa tasoitteen itse ja levittää sen, kun taas isommat huoneet tulisi tasoittaa betonipumppuauton avulla.

* https://bolist.se/guide/flytspackling/

surris surris sanoi:
Sen pitäisi onnistua, riippuu kuinka paljon aiotte laittaa ja onko kaatoja jne. Jos ei ole koskaan tehnyt sitä ennen, se voi olla hieman hankalaa.
Sen pitäisi olla hallissa ilman kaatoja.

• Tykkään
surris
  • Laddar…
J jacha sanoi:
Jo men klarar man sig med en hink och en som blandar? Eller måste man ha en pump?
Yleensä selviät 10m2 helposti itse. Sitten se riippuu vähän siitä, kuinka paksuksi aiot levittää? Mitä paksumpi, sitä useampia ämpäreitä ja sekoitusta, ja riski, että se alkaa kuivua paikoin.
Henkilökohtaisesti mielestäni on helpompaa käyttää 2-3 muurausämpäriä kerrallaan. Yhdellä ämpärillä tulee paljon edestakaista juoksemista.

Klodsmajor Klodsmajor sanoi:
Yleisesti ottaen selviydyt 10m2 helposti itse. Sitten se riippuu vähän siitä, kuinka paksua aiot tasoittaa? Mitä paksumpaa, sitä enemmän ämpäreitä ja sekoittamista, ja riski, että se alkaa kuivua joissain paikoissa.
Henkilökohtaisesti mielestäni on helpompaa 2-3 muurariämpärillä kerrallaan. Yhdellä ämpärillä tulee paljon juoksemista.
On 25mm jota pitäisi tasoittaa, pitäisi vain levittää lattialämmityksen kierukat eteistilaan EPS-betonin päälle.

Haittaako jos se alkaa kovettua sillä välin kun työskennellään?

J jacha sanoi:
25 mm:n paksuus, joka täytyy tasoittaa, tarkoituksena tasoittaa lattialämmityskaapelit eteisessä eps-betonin päälle.

Haittaako, jos se alkaa kovettua kesken työn?
10 m²:n alueelle se ei ehdi kovettua kovin paljon. Valmistele kaikki hyvin etukäteen. Hyvä vatkain ja kaukalo, helppo annostelu vedelle. Leveä hammastettu lasta. Minulla se on yleensä varressa, jotta ulottuvuus on hyvä. Varmista, että lämmityskaapeli on hyvin kiinnitetty, jotta se ei nouse ylös mistään kohtaa.

Kun rakensimme taloa, tasoitimme kylpyhuoneen noin 13 neliömetriä. Kumppani sekoitti ja minä kaadoin ja tasoitin. Meillä oli kaksi ämpäriä tasoitetta varten, hän sekoitti yhdessä ja minä kaadoin toiseen. Olimme valmistelleet ämpärin, jossa oli mitattu oikea määrä vettä, joten oli helppoa mitata. Muistaakseni teimme kaiken noin kahdessa tunnissa. Kun kaikki oli tasoitettu, oli sopiva aika kaapia paikalliset kaadot lattiakaivojen ympärillä.

Suosittelen tasoitusnastoja riippumatta siitä, aiotko tehdä kaatoja vai et. Asetin omani 0,5 metrin päähän toisistaan, jotta 500 mm leveä tasoituskelkkani lähellä oli aina yksi.

Jos olet tehnyt sen ennen, pärjäät varmasti itse, mutta minusta oli mukavaa, että meitä oli kaksi :)

Jotta helpottaa voi:

* Käytä isoa tynnyriä, 100l
* Käytä kippitynnyriä, nivelöity ja kahvalla.
* Käytä piikivirullaa paremman tasoittumisen aikaansaamiseksi
* Kengät, joissa on naulat, jotta voi kävellä tasoitteessa ilman että häiritsee sitä.
* Tasoituslaasti, jolla on parempi juoksevuus (usein kalliimpi)
* Jaa useisiin osiin, esim. 2 kertaa, 10m2 (olen tehnyt 40 m2 itse tällä tavalla, haittapuolena on, että se vaatii paljon mittaamista, puhdistusta ja siivousta).
* Käytä tasoituslaastia, jossa on pidempi "avointaika"

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.