6 155 lukukertaa ·
9 vastausta
6k lukukertaa
9 vastausta
tasoite platonmatolle?
Aiomme rakentaa rinneratkaisun talon. Yksi keskustelemistamme perustusurakoitsijoista ehdottaa lecaa sisäisellä eristyksellä. Lecan ulkopuolelle hän haluaa platonmaton ja sitten rappauksen. Eli myös platonmatto osissa, jotka ovat maan yläpuolella.
Onko jollain kokemuksia tai näkökulmia?
Toinen, jonka kanssa olemme puhuneet, haluaa suunnilleen saman ratkaisun, mutta vain platonin maan alle. Rappaus suoraan lecaharkkoihin maan yläpuolella.
Onko jollain kokemuksia tai näkökulmia?
Toinen, jonka kanssa olemme puhuneet, haluaa suunnilleen saman ratkaisun, mutta vain platonin maan alle. Rappaus suoraan lecaharkkoihin maan yläpuolella.
Miksi laittaa platon rappauksen sisälle ??!? Tuntuu ihan väärältä.... Lopetetaanhan matto maanpinnan tasolla listalla ja sitten rapataan yläpuolelle kuten tavallista... Onko muuten mahdollista saada rappaus tarttumaan mattoon? Tuskinpa....
Ok, se kuulosti vähän oudolta. Olen varmaan ymmärtänyt väärin.
Luulen, että olen kuullut erityisestä putsmatta, jota platon yritys valmistaa, onhan jo olemassa paljon platon mattoja; platon blue, platon original jne
jos hän tarkoittaa sellaista, jossa on tyyppihyväksytty järjestelmä, ehkä se on ihan okei. Itse pitäisin sitä vähän oudolta, että talon ympäri on muovikerros.
t. plexi
t. plexi
Olen samassa tilanteessa, mutta useimmat varoittavat sisäeristyksestä. Mietin nyt HH celconin celblockia, 350 mm lohkoa, joka on paremmin kuin isoleca äänieristyksen suhteen. Ne ovat samassa hintaluokassa.cat_stevens sanoi:Aiomme rakentaa rinneratkaisutaloja.
Yksi keskustelemistamme urakoitsijoista ehdottaa leca-sisäeristyksellä. Lecan ulkopuolelle hän haluaa asentaa platonmaton ja sitten rappauksen. Eli myös platonmaton maanpinnan yläpuolelle.
Onko kenelläkään kokemuksia tai näkemyksiä?
Toinen, jonka kanssa olemme keskustelleet, haluaa samanlaisen ratkaisun, mutta vain platon maan alla. Suoraan leca-lohkoihin rappaus maanpinnan yläpuolella.
Aion katsoa sellaista taloa perjantaina. Onko vain alaosa tarkoitus olla betonia, loput puuta?
Olen myös samassa tilanteessa!
Eristetty sisäseiniä puukehyksillä, joiden välissä on ilmarako 29 cm leca-lohkoja vasten.
Nyt käyn keskusteluja muurarin kanssa siitä, pitäisikö käyttää platon vai isodrän. Hänestä tuntuu oudolta käyttää isodrän, koska seinää eristetään kahden eristeen väliin, ulko- ja sisäpuoliseen. Hän puoltaa platon tässä tapauksessa, koska se tekee siistimmän siirtymän maan pinnan yläpuolelta kuin leveämmällä isodränilla ja koska ulkopuolinen eristys on täysin turhaa, jos sisäpuolella on jo eristystä.
En tiedä?!?
Samalla kaikki muu asennus tulee paljon hankalammaksi, jos EI ole eristettyjä sisäseiniä. Ajattelen tässä sähköä ja muuta sellaista.
Meidän tapauksessamme suuri osa ensimmäisestä kerroksesta ei ole maan alla ja meillä on hyvä tontti tätä tarkoitusta varten, joten sitä ei voi verrata tavalliseen kellariin.
Eristetty sisäseiniä puukehyksillä, joiden välissä on ilmarako 29 cm leca-lohkoja vasten.
Nyt käyn keskusteluja muurarin kanssa siitä, pitäisikö käyttää platon vai isodrän. Hänestä tuntuu oudolta käyttää isodrän, koska seinää eristetään kahden eristeen väliin, ulko- ja sisäpuoliseen. Hän puoltaa platon tässä tapauksessa, koska se tekee siistimmän siirtymän maan pinnan yläpuolelta kuin leveämmällä isodränilla ja koska ulkopuolinen eristys on täysin turhaa, jos sisäpuolella on jo eristystä.
En tiedä?!?
Samalla kaikki muu asennus tulee paljon hankalammaksi, jos EI ole eristettyjä sisäseiniä. Ajattelen tässä sähköä ja muuta sellaista.
Meidän tapauksessamme suuri osa ensimmäisestä kerroksesta ei ole maan alla ja meillä on hyvä tontti tätä tarkoitusta varten, joten sitä ei voi verrata tavalliseen kellariin.
Tulee vähän hämmentynyt tästä oikeastaan. Kaikissa kirjoissa kellareista tai puolikerroksista sanotaan, että eristys pitäisi olla ulkopuolella. Samoin useimmat asiantuntijat foorumilla näyttävät olevan samaa mieltä.
Mutta.... olemme saaneet ehdotuksia ja tarjouksia 4 eri pohjateknikolta/muurarilta ja kaikki ehdottavat lekaa ja sisäpuolista eristystä.
Meillä on myös suurimmaksi osaksi maanpäällistä, joten sen pitäisi varmaan toimia platonin ja sisäpuolisen eristyksen kanssa??
Mutta.... olemme saaneet ehdotuksia ja tarjouksia 4 eri pohjateknikolta/muurarilta ja kaikki ehdottavat lekaa ja sisäpuolista eristystä.
Meillä on myös suurimmaksi osaksi maanpäällistä, joten sen pitäisi varmaan toimia platonin ja sisäpuolisen eristyksen kanssa??
Hei vaan... Olin juuri melkein päättänyt Iso-dränin.
Viimeisin ajatteluni perustuu siihen, että:
...jos eristää ulkopuolelta, ei tarvita mitään sisäpuolelle.
Silloin saa lämpimän kellarinseinän, joka siirtää sisäilman kosteutta seinästä ulos isodräneen.
Kastepiste päätyy silloin seiniin, lähelle ulkopuolta.
Jos kääntää sen ja eristää vain sisältä, sen pitäisi tarkoittaa, että kastepiste päätyy syvemmälle seinään ja pahimmillaan lecaharkkoseinän pinnalle, kuten suuren vaahtoavan jäisen olutlasin ulkopuolelle lämpimänä kesäpäivänä.
Pitäisi siirtää kastepistettä hieman ulospäin, ulkoeristyksen pitäisi auttaa. Näin yhden viestin, jossa isodrän oli sanonut, että ulko- ja sisäeristyksen pitäisi olla kaksinkertainen, joten eristys sisällä ja eristämätön platon ulkona olisi todella huono vaihtoehto. Parempi isodrän ulkopuolella ja paras kaksinkertainen kerros, mutta jos on 29 cm leca, amatööri Minä ajattelen, että yksinkertainen isodrän pitäisi riittää.
Mutta en tiedä. Eikä kukaan tunnu osaavan antaa suoraa ja oikeaa vastausta.
Tällä hetkellä meille kallistuu isodräniin ulkona.
Viimeisin ajatteluni perustuu siihen, että:
...jos eristää ulkopuolelta, ei tarvita mitään sisäpuolelle.
Silloin saa lämpimän kellarinseinän, joka siirtää sisäilman kosteutta seinästä ulos isodräneen.
Kastepiste päätyy silloin seiniin, lähelle ulkopuolta.
Jos kääntää sen ja eristää vain sisältä, sen pitäisi tarkoittaa, että kastepiste päätyy syvemmälle seinään ja pahimmillaan lecaharkkoseinän pinnalle, kuten suuren vaahtoavan jäisen olutlasin ulkopuolelle lämpimänä kesäpäivänä.
Pitäisi siirtää kastepistettä hieman ulospäin, ulkoeristyksen pitäisi auttaa. Näin yhden viestin, jossa isodrän oli sanonut, että ulko- ja sisäeristyksen pitäisi olla kaksinkertainen, joten eristys sisällä ja eristämätön platon ulkona olisi todella huono vaihtoehto. Parempi isodrän ulkopuolella ja paras kaksinkertainen kerros, mutta jos on 29 cm leca, amatööri Minä ajattelen, että yksinkertainen isodrän pitäisi riittää.
Mutta en tiedä. Eikä kukaan tunnu osaavan antaa suoraa ja oikeaa vastausta.
Tällä hetkellä meille kallistuu isodräniin ulkona.
Klikkaa tästä vastataksesi