Talossani, joka on rakennettu vuonna 66, on valettu välipohja yläkertaan. Se näyttää olevan jonkinlaista rakennusbetonia, sitten jotain muuta betonia ja lopuksi lattia on tasoitettu hyvin hienolla laastilla/ohutbetonilla/sementillä/whatever. On syytä huomata, että tämä viimeinen täysin tasainen ja sileä kerros on lisätty sen jälkeen, kun väliseinät on rakennettu, mikä tekee niin, että kun poistin joitakin väliseiniä, lattia on hieman epätasainen siellä, missä seinä oli. Tämä viimeinen kerros on 2-10 mm paksu riippuen alla olevasta betonista. Se on melko pehmeää.

Kysymykseni on: Millä minun pitäisi täyttää epätasaisuudet vanhan seinän alla? Laasti, sementti? Vinkkejä menetelmistä vai pitäisikö vain ottaa lasta esille ja ryhtyä hommiin?

Lattialaasti sinun pitäisi käyttää. Kysy rakennuskaupastasi, mitä heillä on. Jos vanha tasoite on erittäin huono, sinun kannattaa vaihtaa se myös. Voit tarkistaa sen kunnon käyttämällä luudan vartta napauttamalla lattiaa. Jos kuulostaa siltä, että se on irtonainen, se voi kuulostaa ontolta, se on huono.

Jos suuret alueet osoittautuvat huonoiksi, voi olla tarpeen käyttää valuittotekniikkaa. En kuitenkaan itse suosittele tekemään sitä itse. Jos kuitenkin haluat tehdä sen, on tärkeää tiivistää kaikki lattian läpiviennit (älä unohda myös seinien lähellä). Muuten sinulla on lattialaastia koko alakerrassa.

Kiitos vastauksestasi. Joten se on jonkinlaista tasoitetta, jota he ovat laittaneet... Minusta se näyttää enemmän hienolta rappauslaastilta tai vastaavalta, mutta ehkäpä juuri lattian tasoite näyttää siltä?

Noin, nyt se työ on hoidettu... No, melkein ainakin. Kuten epäilin, vanha tasoite tai mikä se nyt olikaan, oli huonossa kunnossa joissakin kohdissa. Se oli irronnut alustalta, ja näytti siltä, että tasoite itsessään ei ollut täysin oikein sekoitettu, koska sen alla oli melkein yhtä pehmeää kuin löysä sora. Koputin pois kaiken irtonaisen roskan, pohjustin ja laitoin uuden tasoitteen. Nyt jäljellä on vain ostaa hienompi tasoite todella ohuita kerrosjuttuja varten, koska sitä tarvitaan muutamissa kohdissa.

Kiitos avusta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.