1 758 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Tasaa sisäseinä
Riski, että tämä on otettu aiemmin esille, mutta en löydä mitään etsiessäni. Ja tämä on vähän aloittelijan tasolla, tiedän
mutta minulla on melko paljon pohdittavaa, joihin toivon saavani vastauksia....
Aion rakentaa kylpyhuoneen, jossa seinät ovat tällä hetkellä hirsiseiniä. Ajattelin rakentaa 60cc (tai 30cc) 21x70:llä säästääkseni hieman tilaa, koska huone on alussa kapea.
1. Miten minun pitäisi edetä itse työvaiheessa? Olen ymmärtänyt, että olisi helpompaa, jos ruuvaisin kehikot yhteen lattialla ja sitten nostaisin ne pystyyn, mutta tilaa siihen ei oikein ole.
2. Jos aloitan kulmasta yhdellä kehikolla, jonka saan luotiin rakennuspassilla, ja sitten käytän sitä kehikkoa seuraavaan, vai onko olemassa jotain fiksumpaa tapaa (minulla on pääsy laserpassiin bosch pll 360)?
3. Onko olemassa jotain fiksua käytettäväksi välikappaleina sen sijaan, että sahaisi omat kiilat?
4. Pitäisikö minun ruuvata kehikot, käyttää naulatulppia vai jotain muuta?
Aion rakentaa kylpyhuoneen, jossa seinät ovat tällä hetkellä hirsiseiniä. Ajattelin rakentaa 60cc (tai 30cc) 21x70:llä säästääkseni hieman tilaa, koska huone on alussa kapea.
1. Miten minun pitäisi edetä itse työvaiheessa? Olen ymmärtänyt, että olisi helpompaa, jos ruuvaisin kehikot yhteen lattialla ja sitten nostaisin ne pystyyn, mutta tilaa siihen ei oikein ole.
2. Jos aloitan kulmasta yhdellä kehikolla, jonka saan luotiin rakennuspassilla, ja sitten käytän sitä kehikkoa seuraavaan, vai onko olemassa jotain fiksumpaa tapaa (minulla on pääsy laserpassiin bosch pll 360)?
3. Onko olemassa jotain fiksua käytettäväksi välikappaleina sen sijaan, että sahaisi omat kiilat?
4. Pitäisikö minun ruuvata kehikot, käyttää naulatulppia vai jotain muuta?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Onhan olemassa muovikiiloja. Ne ovat hieman helpompia käyttää.seven01 sanoi:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Ovrigt/Plastkil-194743/
Ruuvvaa koolaukset kiinni hirsiseinään.
Mutta sinähän aloitat parilla vaakasuoralla koolauksella pitkin lattiaa ja kattoa?
En tiedä tarkalleen, mutta oletan, että olisi loogista olla jotain mistä vetää levyt sekä ylhäällä että alhaalla. Miten helpointa on saada nuo tukipuut kohdistettua? Olen epävarma koko työvaiheesta alusta loppuun saadakseni seinät suoriksi ja siisteiksi...
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kuinka toimin parhaiten keittiön epätasaisten sisäseinien kanssa, koolata ulos?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Sanering av mögel utreglad innervägg källare - bästa preparaten idag?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Rimoita sisäseinä vinokaton alla repimättä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka