Olen rakentamassa terassia takapihallemme, ja lattia on nyt lähes valmis. Jäljellä on 13 cm väli toiseksi viimeisen lautarivin ja talon seinän välillä. Lautojen leveys on 95 mm, joten ne eivät sovi hyvin. Haluaisin laudan, joka on 130x22, ja tarvitsisin sitä 8 juoksumetriä.

Tietysti sen täytyy olla kyllästettyä puuta, jotta ei tarvitse vaihtaa lattiaa joka viikonloppu. :)

Mistä löydän tämän? Asun pohjoisessa esikaupunkialueella (pohjoiseen Tukholmasta), joten jos teillä on vinkkejä lähialueilta, olisin kiitollinen. Muussa tapauksessa suuret ketjut, jotka ovat "kaikkialla". Byggmax, josta olen ostanut kaikki materiaalit, ei ole näin leveää 22 mm paksuudessa. Onko K-Rauta laajempi valikoima?

EDIT: Löysin juuri K-Raudan mainoslehden heidän verkkosivuiltaan, eikä siellä näyttänyt olevan enempää kuin Byggmaxilla, melkein vähemmän. Ehkä he eivät näytä kaikkea, mitä heillä on. Oli vain 95x22 ja 120x28.

Koin keväällä samanlaisen ongelman.
Jos sahaat senttimetrin pois viimeisistä 7(?) laudasta, sen pitäisi mennä tasan. Pyöristä yläosa käsijyrsimellä. Käytä säteiterää, jonka säde on noin 4 mm. Löytyy C.O.:sta.

Tarkista paperilla ja kynällä, onko todellakin 7 lautaa, jotka pitää sahata.

Menetelmä toimii, eikä se näy.

Ongelmani keväällä oli, että minulla oli noin 15 kpl 11 metrin pituisia lautoja, jotka piti kiilatahkoa, jotta se menisi tasan. 0 mm toisella puolella ja 10 mm toisella. Se vei koko päivän.

Hyvä työskentelytapa on ensin ruuvata lauta kiinni ja sahata sitten ympyräsahalla. Sen jälkeen käsijyrsin, ja sitten seuraava lauta.

Näin sitä voisi tehdä, mutta olen jo kiinnittänyt koko lattian. Kuuden lankkurivin irrottaminen ei tunnu ajankohtaiselta, pahimmassa tapauksessa tilaan erikoisleveän laudan laitettavaksi lähimmäksi talon seinää.

Miksi liian leveä lauta tuntuu paremmalta kuin yksi tai kaksi liian kapeaa?

Ahaa, tarkoitit, että kaksi viimeistä pitää olla 7 cm sen sijaan, että olisi yksi 9,5 cm ja yksi 5 cm. Ymmärsin, että halusit minun ottavan ylös 6 viimeksi laitettua lautariviä à 7,5 m ja katkaisevan 1 cm jokaisesta saadaksesi (140+60)/2, mikä on noin 2*95 mm. Mutta nyt tajuan, mitä tarkoitit. :D

Joo, katkaisemalla 2 cm rivistä, jossa olen nyt, siitä tulee 7 cm leveä ja sitten jäljelle jää 6-7 cm, jonka kanssa teen saman. Niin siitä sitten tulee, jos en nyt löydä 140*22, joka sopisi laiskalle IT-tyypille, kuten minä. ;)

Ei, tarkoitin kuten luulit aluksi. Kahden 65 mm ottaminen oli laiskurin ehdotus!

kiva ehdotus seuraavaa verannan rakentamista varten?

tein sisältä ulos... sitten katkoin lattianiskat kun tiesin tarkalleen mihin päätyisin

vähän hukkaa puolimetrin verran per lattianiska, mutta se johtui myös siitä, että kavensin terassin leveyttä, koska se oli liian suuri portaisiin nähden

vähän enemmän aiheeseen

osta 45x145, sahaa pala pois ja sitten höylää loppu pois?

mene oikeaan sahatavarakauppaan, osta 22x145 ja sahaa se alas.

onko todella olemassa sellaista kokoa kuin 22mm höylättyä puutavaraa saatavana ylipäätään?

Se on. Soita ammattilaisen brädgårdille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.