Hei.

Jonkin aikaa sitten remontoimme pesutuvan. Silloin poistimme vanhan pienen portaan. Nyt tarvitsemme (minä) uuden portaikon, jossa on hieman eri edellytykset kuin vanhassa. Katso kuvat:

Pesutilan takkahuone, lattialämmitysputket ja koristeellinen lattia korjauksen alaisuudessa. Trappien puute ja suunnittelun haasteet näkyvät.

Metallinen tanko ja mittanauha harmaalla, kuvioidulla lattialla.

Mittari mittaa korkeuden rakennusprojektissa, keltaisella seinällä on kulunut kohta.

Mittanauha mittaa etäisyyttä kahden putken välillä kellarissa.

Olen nyt täysin jumissa putkien takia siitä, miten tehdä pieni porras, jossa on 1 tai 2 askelmaa. Käännyin nyt tänne. Mitä ideoita teillä on? Paras idea (mielellään pieni piirustus, vaikka se olisi piirretty lautasliinaan) palkitaan henkisellä high-fivella ja ehkä postitse tulevalla palkinnolla!

Hei,

Mikä putkissa mielestäsi tuntuu "työläältä"?

Minä olisin ehkä katsonut, että laittaisin muutamia kulmarautoja (tai mitä pidetään sopivana) seinälle, joilla ylin askelma voi levätä. Sitten askelman syvyys peittää putket niin, että toinen askelma voi olla "ulkopuolella" ja silloin alempana. Vaikea käyttää olemassa olevaa reunaa askelmana, ilman että sitä täytyy pidentää putkien ohi jollakin tavalla.

P patrikd84 sanoi:
Hei,

Mikä putkissa tuntuu ”työläältä”?

Olen ehkä katsonut kiinnittää muutama kulmatuki (tai mitä pidetään sopivina) seinään, johon ylin askelma voi nojata. Sitten, että askelman syvyys peittää putket niin, että toinen askelma voi olla "ulkopuolella" ja silloin alempana. Vaikea käyttää olemassa olevaa reunaa askelmana, vaan se on jatkettava putkien ohi jollain tavalla.
Se, mikä on ”työlästä”, on, että putket ovat jonkin verran seinästä ulkona. Ensimmäinen ajatukseni oli tehdä muutamia vangstycken mutta putket ovat tiellä.

Joo, korkein askelma täytyy olla melko syvä, jotta se menee putkien yli ja ehkä siellä muutamat kulmatuet voisivat toimia.

jotta saisit sopivat portaat, joihin ei kompastu, kannattaa askelmat olla 250 mm syviä, mikä tekee portaista 50 cm syvät.
piirsin nopeasti Sketchup-ohjelmalla piirustuksen siitä, miten olisin rakentanut sen, olisin käyttänyt MDF:ää ja tehnyt kolme runkoa.

mittojesi mukaan portaat voidaan tehdä paljon matalammiksi ja askelmat noin 15 cm syviksi myös.

• 3D-piirros portaista, joissa on kaksi askelmaa ja vankat tukipalkit sivuilla, luotu SketchUpissa.
  • Tykkään
jnse ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.