Hei foorumi!
Olen remontoimassa vanhaa piharakennusta tontilla, noin 45 neliömetriä. Talo on nyt eristetyn betonilaatan päällä. Seinät on rakennettu 120-kiskojen avulla. Ulkopuolella on kaksi kerrosta paneelia, yksi pystyssä ja yksi vaakatasossa (he asettivat vaakatasoisen suoraan pystysuoran päälle ilman vaihtamista). Rakenteiden ja paneelin välillä on 25 mm ilmarako, mutta ei ole tuulensuojapaperia. Katto on avoin harjaan asti 220 mm kattopalkkien kanssa harjapalkissa, sitten on raakapontti, aluskatteena huopa ja peltikatto. Aion laittaa seiniin 120 mm lasivillaeristettä ja kattoon 195 mm. Tila tulee olemaan lämmitetty noin 17-18 asteeseen ympäri vuoden. Pitäisikö minun laittaa höyrysulku muovin muodossa vai voiko selvitä ilman?
 
Olet juuri "rajamailla" sen suhteen, onko se tarpeen vai ei. Riippuu myös hieman siitä, mitä aiot käyttää seinä-/kattopäällysteenä. Jos esimerkiksi käyttäisit kipsilevyä jonkun vinyylitapetin kanssa, se riittäisi. Mutta tällaisessa mökissä haluat varmasti välttää kipsilevyä. Katossa voin ainakin kuvitella, että haluat käyttää tavallista puupaneelia. Silloin on pieni riski, että eristeeseen muodostuu kondenssia.
Ymmärrän, jos haluat välttää muovia sisäilmaston vuoksi. Mutta on olemassa erilaisia ​​höyryjarruja, jotka eivät ole yhtä tiiviitä kuin muovi. Sellainen kangas, jonkinlainen, on mitä sinun pitäisi käyttää. Valitettavasti en voi auttaa sinua antamalla nimeä jollekin sellaiselle.
 
Kiitos vastauksesta! Sisäseinät ja sisäkatto maalataan osb-levyillä, jos se vaikuttaa.
 
N napzor sanoi:
Kiitos vastauksesta! Sisäseinät ja sisäkatto maalataan OSB-levyllä, jos se vaikuttaa.
Se olisi ollut, jos olisit käyttänyt jotain todella tiivistä muovimaalia siinä tapauksessa. Sitä ei kuitenkaan suositella.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.