Hei!
Ajattelen luoda sukupolviasumisen muuttamalla navetan asunnoksi, jos se on taloudellisesti järkevää.
Haluaisin pitää sen mahdollisimman rustiikkisena ja haluaisin säilyttää seinät sellaisina kuin ne ovat.
Miten eristys tehdään silloin?
Tällä hetkellä seinät ovat paksut ja rapatut.
Pohdin myös katon osalta, joka on tietenkin puuta ja palkkeja. Haluaisin myös säilyttää katon sellaisena kuin se on, mutta koska se on ollut navetta monta vuotta, se ei ole kovin siisti. Hiotaanko koko katto vai miten se ratkaistaan?
Kolmas kysymys koskee lämmitystä.
Asuinrakennus lämmitetään puukattilalla. Onko mahdollista liittää myös navetta siihen kattilaan?
Onko täällä ketään, joka on ehkä jo tehnyt sen? (Uudelleenrakentaminen)
 
Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille!

On paljon kysymyksiä samaan aikaan. Saat parempia vastauksia, jos voit kuvata tarkemmin, miltä tilanne näyttää tänään. Yleisesti ottaen joudut soveltamaan nykyisiä rakennusnormeja asuntoa varten, koska haluat rakentaa navetasta asunnon (ellei sillä ole erittäin arvokasta ulkonäköä). Mikään ei ole mahdotonta, mutta kysymys siitä, miten se tehdään, riippuu hyvin paljon siitä, miten se on rakennettu. Byggahus-foorumilla on omat aihepiirinsä lämmitysjärjestelmiä ja vastaavia koskeville kysymyksille. On tietenkin mahdollista kytkeä navetan lämmitys toisen talon olemassa olevaan kattilaan. Silloin täytyy vetää eristetyt putket käytävään. Sitten on varmistettava, että kattilan kapasiteetti riittää. Paras neuvoni on ottaa yhteyttä arkkitehtiin. Kysymyksiä on paljon, ja ne vaativat laajaa asiantuntemusta.
 
Ok ja se oli ehkä vähän sekavaa. Innostunut tietämään, onko se edes kannattavaa
Täytyy vain kutsua paikalle firma joka voi katsoa sitä yksinkertaisesti.
Kiitos vastauksesta!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.