Hei kaikille!

Rakennan pientä rakennelmaa, jossa käytän juuri T-vind Super -tuulensuojaa rungon ulkopuolella. Sen pitäisi kuvauksen mukaan toimia väliaikaisena säänsuojana ja kestää kohtalaisesti sadetta ja tuulta. Tänä viikonloppuna on sekä tuullut että satanut, mutta joissakin paikoissa kosteus on tunkeutunut kankaan läpi ja takana olevat tukipalkit ovat kastuneet.

Joten kysymykseni on, kuinka vedenpitävä kankaan pitäisi olla? Onko tilanne niin vakava, että kangas on rikkoutunut ja se täytyy vaihtaa?

Ensimmäinen viestini täällä, mutta olen ollut täällä pitkään ja tiedän, että täällä on runsaasti asiantuntevia ihmisiä, joten toivon saavani joitakin vastauksia.

Vähän tavallista sadetta ja tuulta se kestää, mutta ei sen tyyppistä myrskyä kuin tänä iltana. Silloin tuuli puhaltaa sateen kankaan läpi tai kangas repeää.

Kiitos vastauksesta!

Okei, joten se, että vesi menee hiukan läpi nyt, ei välttämättä tarkoita, että kangas on huono ja se täytyy vaihtaa, kunhan se ei puhkea täysin tietysti.

Mikael_L
Näyttääkö se ehjältä jälkeenpäin, niin voit todennäköisesti vähintään 99% varmuudella jatkaa sen käyttöä. Minä en epäröisi.
Se, mitä olet kokenut, on luultavasti tuulen aiheuttama riittävän vedenpaine, jotta vesi pääsee kankaan läpi, eihän se ole mikään gore-tex-kangas.

Auringonvalo on luultavasti T-vindin suurin vihollinen, joten älä anna sen olla auki kuukausiksi keskikesän pahimmassa auringossa.

Tervetuloa foorumille. :)

Kiitos vastauksesta Mikael!

Hauskaa, että vastasit, koska olen seurannut sinun/your projektejasi täällä, ne ovat olleet hyvä inspiraatio rakennusprojektiini!

Pidetään peukkuja, että talo on pystyssä huomenna, koska nyt viuhuu nurkissa täällä!
Täytyy tehdä perusteellinen tarkastus kankaalle, jos se on jäljellä :O, ei näy vaurioita, niin toivotaan, että se on kelvollinen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.