Okei, mutta miten tehdään niillä sivuilla, joissa uusi eristetty laatta valetaan vanhaa olemassa olevaa kylmää perustusta vasten?

Voisi luulla, että jokin eristelevy, jyrsijävahvistettu reunoilla, olemassa olevan perustuksen ja uuden perustuksen/levyn välillä on sopiva.

Hmm, joten styroksi ei kelpaa?

Se varmasti tekee. Sehän lasketaan eristykseksi, eikö vain?
Olen nähnyt muissa keskusteluissa, että styroksi on ollut välissä, joskus paksumpi, joskus ohuempi.
Styroksi on juuri tämän päivän suosikkimateriaali perustuksille.
(Se olen vain minä, joka periaatteessa katsoo, että muovi ei kuulu taloihin, paitsi siellä missä ei ole järkeviä korvikkeita, eli sähkömtrl.)

Olen varmaankin enemmän huolissani siitä, että laatta lähtisi liukumaan, jos sitä ei kiinnitetä kunnolla.
Tuen ollessa vain kahdella sivulla, savimaalla, raskaan rakennuksen kanssa, se tuntuu riskialttiilta ratkaisulta.
Sinun pitäisi varmistaa, että maa on kunnolla perustettu, ei vain savimaan päällä.

Ajattelen, että rakennus ei ole kovin raskas? Puurunko matala katto ja peltikatto.

Ajattelen poistaa kaiken maan ja täyttää soralla, sitten 15 cm mursketta päälle.

En sitten tiedä, kuinka paljon auttaa ankkuroida seinät ja kattorungon viereisiin rakennuksiin?

Jos ympäröivä maa ei kallistu merkittävästi, niin eikö silloin liukumisen pitäisi olla ongelma?

Pintamaan poisto ja sen korvaaminen soralla ja murskeella, eikö se ole ollut vakioesikäsittely jo pitkään?

Ajattelen maapinnan korkeuden korotusta, ja että tukea on vain kahdessa ulkoreunassa. Ainoastaan 40 m2:n valaminen 100 mm:n levyllä tulee painamaan kymmenkunta tonnia.

Ladot ovat yleensä rakennettu yksinkertaisilla periaatteilla, ja "jos se toimii, niin toimii" periaatteella, joten jos pari pilaria on liikkunut 10-15 cm, se ei ole maailmanloppu, ja perustuksen voi aina kaivaa ja korvata kiviperustuksella jälkeenpäin.

Tämä ei ole ihan sama periaate kuin maa-laatta ja asuinrakennus sen päällä, mitä tarkoitan.

Mutta olen kuten monet muutkin maallikko tässä asiassa. Mieluummin rakennan vähän ylimääräistä kuin riskeeraan jotakin.

Pitää käyttää l-elementtiä 40cm.
Toimiiko se, että 30cm näistä nousee maanpinnan yläpuolelle vai onko olemassa joitain sellaisia ​​rajoituksia?

Se on ehkä silloin kun valat, että saatat tarvita hieman lisää täyttöä. Siitä tulee melko suuria liikkeitä, kun tärisyttelet betonia.

Ajattelin käyttää vibraatiovapaata betonia, mutta silloin muottipaine taitaa olla sitäkin korkeampi..??

Luulen, että siitä tulee itse asiassa vähemmän

Miten mitataan yksinkertaisimmin, kun pitää valaa laajennus vanhaa rakennusta vasten.

Toimiiko ristimittaus siinä tapauksessa?

Voiko tehdä jättimäisen suorakulman, esimerkiksi 3x3 metrin kokoisen, 45x95:stä? :)

Voiko mitata ristiin kuvan mukaisesti ensin mitata musta diagonaali sitten mitata punainen diagonaali saadakseen selville missä uusi kulmapiste pitäisi olla?

Rakennuksen ulkokulma, jossa on punaiset ja mustat diagonaaliviivat, jotka osoittavat mittauskohdat uuden kulman määrittämiseksi.

Muuten voit katsoa pitkin lisäosan ja talon päätyseinän seiniä, ja tähdätä kohdalle, missä ne kohtaavat toisensa.
Voit käyttää apuna narua.

Äläkä oleta, että vanha rakennus ja laajennus ovat rakennettu täydellisesti 90° kulmaan!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.