4 106 lukukertaa ·
2 vastausta
4k lukukertaa
2 vastausta
suurin kuormitus hyllyllä
Minulla on 8 hyllytasoa á 1600x600mm, jotka haluamme kiinnittää seinään. Ehdotuksena on ollut käyttää 3 c-profiilikiskoa 1000mm/hyllytason kohden ja 570mm c-konsolia (myös 3/hyllytason kohden). Hyllytason pitäisi sijoittua kahteen kerrokseen, ja kokonaispituus on 6400mm/kerros. Mikä on kunkin hyllytason (1600mm) enimmäiskantavuus ehdotetuilla c-kiskoilla ja konsolilla? Tietenkin kiinnikkeet, seinä, kiinnityspisteet jne. vaikuttavat, mutta toivon saavani käsityksen, kuinka paljon hyllytasot kestävät.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Olen melko varma siitä, että se, mikä rajoittaa sitä, mitä voitte lastata jokaiselle hyllytasolle, on konsolien kantokyky. Hyllyvalmistaja Pellyllä on esite nimeltä "Tips och råd" (en voinut ladata sitä juuri nyt). Siinä on kerrottu eri konsolien kapasiteetti. Jos jokainen konsoli kestää 50 kg, niin yksi hyllytaso kestää 3x50 eli 150 kg. Sitten on tärkeää, että kiskot pitävät ruuvit vastaavat kuormaa, mutta tämä on melko todennäköistä. Tämä riippuu kuitenkin siitä, miltä seinä näyttää ja mitä ruuveja käytätte. Jakakaa kunkin hyllyosan maksimikuorma ruuvien määrällä, niin näette, mitä kukin ruuvi pystyy kantamaan pystysuunnassa. Sitten asiaa voi monimutkaistaa kunnolla, mutta luulen, ettei se ole tässä tarpeen.
Klikkaa tästä vastataksesi