Olen rakentanut muotteja vähän terassille ja portaille, ja joskus kitsaus petkuttaa viisautta ja ostin muottivaneria Bauhausista:
https://www.bauhaus.se/basform-12x600x2500mm
"Vesitiiviisti ja keittokestävällä liimalla yhteenliimattu muottivaneri, poppeliviilusta tehty, meg (120g/m²) tumma kalvo molemmilla puolilla. Käyttö: Yksinkertaisempiin muottivaluihin, maisemointiin ja suojaan jne."
Siinä lukee siitä, mutta kun muotit ovat nyt seisseet 1½ viikkoa ja odottavat betonia, on satanut melko paljon ja useat reunat ovat haljenneet levyistä ja suuria halkeamia. Myös levyjen keskellä tietyissä paikoissa on syntynyt kupruja.
Näyttää siltä, että erityisesti "alkuperäinen reuna" halkeaa ja missä olen sahannut ne, ne pitävät paremmin.
Bauhaus ehdottaa, että he voisivat korvata minulle ne levyt, jotka ovat haljenneet/tulleet kupruisiksi, mikä heidän arvioidensa mukaan on kaksi levyä (12:sta). Että minun täytyy tehdä työ uudelleen ja ottaa sisälle jälleen työntekijä (jonka olen jo kertaalleen maksanut), Bauhaus ei katso, että heidän pitäisi kompensoida...