1 956 lukukertaa ·
10 vastausta
2k lukukertaa
10 vastausta
Suuret ja leveät reiät keittiön seinässä .. kuinka täytän ne? KRIISI....
Hei!
Olen itse remontoi keittiötä ja kuten tavallista, kun vihdoin sain poistettua kaikki vanhat huonekalut, ilmaantuivat ikävät yllätykset. Asunto on 50-luvulta eikä parasta laatua täytyy sanoa.
Kulmahuonekalun takana oli kaksi aika leveää ja syvää reikää, jossa vanha muuri tulee esiin.
Minulla ei ole mahdollisuutta soittaa millekään firmalle sekä ajanpuutteen että alhaisen budjettini takia.
Minua mietityttää, toimisiko tavallinen tasoite, vai täytyisikö minun sen sijaan käyttää laastia.
En ole mikään asiantuntija tai paremmin sanottuna olen amatööri enkä ole koskaan käyttänyt laastia, mutta se ei näytä niin vaikealta, koska pinta-ala on aika pieni.
Liitän kaksi kuvaa ja toivon todella, että joku voi auttaa minua tässä. Kiitos etukäteen!
Davide
Olen itse remontoi keittiötä ja kuten tavallista, kun vihdoin sain poistettua kaikki vanhat huonekalut, ilmaantuivat ikävät yllätykset. Asunto on 50-luvulta eikä parasta laatua täytyy sanoa.
Kulmahuonekalun takana oli kaksi aika leveää ja syvää reikää, jossa vanha muuri tulee esiin.
Minulla ei ole mahdollisuutta soittaa millekään firmalle sekä ajanpuutteen että alhaisen budjettini takia.
Minua mietityttää, toimisiko tavallinen tasoite, vai täytyisikö minun sen sijaan käyttää laastia.
En ole mikään asiantuntija tai paremmin sanottuna olen amatööri enkä ole koskaan käyttänyt laastia, mutta se ei näytä niin vaikealta, koska pinta-ala on aika pieni.
Liitän kaksi kuvaa ja toivon todella, että joku voi auttaa minua tässä. Kiitos etukäteen!
Davide
Talon omistaja
· Stockholm
· 588 viestiä
Mikä pinta se on? Ota mielellään yleiskuva. Mitä aiot laittaa sinne sitten? Kaapit? Kaakeli?
Ilman yleiskuvaa sanoisin, että se on rapattua, joka on irronnut betonista, josta talo on rakennettu.
Ilman yleiskuvaa sanoisin, että se on rapattua, joka on irronnut betonista, josta talo on rakennettu.
Minusta se näyttää enemmänkin siltä, että rappaus on irronnut betonista, kuten #3 kirjoitti. Rappauslaasti olisi suositeltavaa. Kostuta pinta kevyesti ennen levitystä, sitten heitä laasti paikoilleen muurauslastalla ja tasoita sitten lastalla. Anna kuivua tunnin ajan, sitten tee se uudelleen ja "hiokkaa" rappauslaudalla. Jos se peitetään kaapilla tai jollain muulla, jättäisin sen sellaiseksi.
Onnea!
Onnea!
Hei!
Kiitos kaikista vastauksista ja avusta!
Olen iloinen kuullessani, että voin käyttää helppoa tasoitetta, se helpottaa työtä todella paljon!
Aion vain maalata seinän myöhemmin, mutta kuten Doozer sanoo, harkitsen jonkin huonekalun suojaa varten.
Toinen kysymykseni on, pitäisikö käyttää ostamaani valmiiksi sekoitettua helppoa tasoitetta sellaisenaan vai kannattaako siihen lisätä vähän vettä, jotta siitä tulisi vähemmän paksua?
Olen myös ostanut lasikuitunauhaa, luuletteko että se voisi auttaa pitämään tasoitteen kiinni?
Kiitos ja mukavaa päivää!
Kiitos kaikista vastauksista ja avusta!
Olen iloinen kuullessani, että voin käyttää helppoa tasoitetta, se helpottaa työtä todella paljon!
Aion vain maalata seinän myöhemmin, mutta kuten Doozer sanoo, harkitsen jonkin huonekalun suojaa varten.
Toinen kysymykseni on, pitäisikö käyttää ostamaani valmiiksi sekoitettua helppoa tasoitetta sellaisenaan vai kannattaako siihen lisätä vähän vettä, jotta siitä tulisi vähemmän paksua?
Olen myös ostanut lasikuitunauhaa, luuletteko että se voisi auttaa pitämään tasoitteen kiinni?
Kiitos ja mukavaa päivää!
Kittiä ei saa ohentaa. Harjaa pinta kunnolla ennen kitin levittämistä, jotta poistat kaiken irtonaisen aineksen.
Älä levitä liian paksua kerrosta kerrallaan ja anna kuivua kunnolla kerrosten välillä. On mahdollista, että hieman lasikuitukangasta ennen viimeistä kerrosta vähentää halkeamien riskiä, mutta muuten sitä ei tarvita.
Älä levitä liian paksua kerrosta kerrallaan ja anna kuivua kunnolla kerrosten välillä. On mahdollista, että hieman lasikuitukangasta ennen viimeistä kerrosta vähentää halkeamien riskiä, mutta muuten sitä ei tarvita.
Rappauslaasti ei ole sama kuin valmis sekoitettu kevyt tasoite, oletan?D -Doozer- sanoi:Mielestäni se näyttää enemmänkin siltä, että rappaus on irronnut betonista, kuten #3 kirjoitti. Suosittelisin rappauslaastia. Kostuta pinta kevyesti ennen levittämistä, sitten heitä laasti muurauslastalla ja tasoita sitten lastalla. Anna kuivua tunnin ajan ja sitten uudelleen, ja "siloita" rappauslaudalla. Jos se on tarkoitus piilottaa kaapin tai jonkin alle, jättäisin sen sellaiseksi.
Onnea matkaan!![]()
Voiko sitä ostaa valmiiksi sekoitettuna vai täytyykö se sekoittaa itse?
Kiitos!
Voit käyttää myös kipsilaastia. Se on hieman mukavampaa työskennellä kuin sementtilaasti. Sekä sementtilaasti että kipsilaasti voidaan levittää paksummin kuin kitti ilman, että se uppoaa tai vie erittäin kauan kuivua. Olisin käyttänyt kipsilaastia rakentamiseen ja sitten kittiä ulkopuolella.
Putsilaasti ostetaan säkissä, sekoittamattomana. Mutta luulen, että sitä ei valitettavasti ole saatavilla alle 20 kg säkeissä. Kuten Useless kirjoitti, laatan kiinnityslaasti toimii myös hyvin. Toinen sopiva tuote on Husfix, jota on saatavilla 2 kg pakkauksessa. Tavallista kevyttasoitetta en suosittele. Jos käytät sitä, sinun täytyy levittää useita 1 mm kerroksia, kunnes kaikki on peitetty, monta kerrosta = pitkä aika. Jos levittää liian paksun kerroksen, se painuu alas ja halkeilee, lopputulos ei yksinkertaisesti ole hyvä. Sen sijaan jos otat laatan kiinnityslaastia tai husfixiä, voit levittää kaiken kerralla.
Onnea projektiin, siitä varmasti tulee oikein hyvä, kun kaikki on valmista
Onnea projektiin, siitä varmasti tulee oikein hyvä, kun kaikki on valmista
Klikkaa tästä vastataksesi