1 569 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Suuret ikkunat tiilijulkisivussa...kuinka?
Hei,
Mietin, miten tai onko edes mahdollista pystyttää 5,9 metriä pitkä ikkunaseinä, kun kyseessä on tiiliverhoilu. Suunnittelen parhaillaan uudisrakennusta ja pohdin, miten isot ikkunat ja aukko-osat rakennetaan.
Olen hyvin tietoinen siitä, että normaalisti ikkunoiden ja oviaukkojen yläpuolella on palkki, mutta mitä tapahtuu, jos aukko on paljon suurempi, kuten minun tapauksessani - 5,9 metriä?
Talo on 1,5-kerroksinen, ja kattotuolit lepäävät kevytbetonirungon päällä. Oletan, että tarvitaan kunnon teräspalkki kantamaan lecaharkot ja kattotuolit paikoillaan. Mutta itse kysymykseeni...
Miten toimitaan tiiliverhouksen kanssa, jos haluaa 5,9 metrin aukon?
Ikkunan yläpuolella on noin 750 mm tiiliverhousta, joka on "kannatettava".
Haluan mieluiten välttää paksua pylvästä keskellä jakamassa kuormia. Mutta ehkä ei ole muuta vaihtoehtoa?
Ystävällisin terveisin,
Mietin, miten tai onko edes mahdollista pystyttää 5,9 metriä pitkä ikkunaseinä, kun kyseessä on tiiliverhoilu. Suunnittelen parhaillaan uudisrakennusta ja pohdin, miten isot ikkunat ja aukko-osat rakennetaan.
Olen hyvin tietoinen siitä, että normaalisti ikkunoiden ja oviaukkojen yläpuolella on palkki, mutta mitä tapahtuu, jos aukko on paljon suurempi, kuten minun tapauksessani - 5,9 metriä?
Talo on 1,5-kerroksinen, ja kattotuolit lepäävät kevytbetonirungon päällä. Oletan, että tarvitaan kunnon teräspalkki kantamaan lecaharkot ja kattotuolit paikoillaan. Mutta itse kysymykseeni...
Miten toimitaan tiiliverhouksen kanssa, jos haluaa 5,9 metrin aukon?
Ikkunan yläpuolella on noin 750 mm tiiliverhousta, joka on "kannatettava".
Haluan mieluiten välttää paksua pylvästä keskellä jakamassa kuormia. Mutta ehkä ei ole muuta vaihtoehtoa?
Ystävällisin terveisin,
Yritys rakentaa. Tietenkin K-piirustukset laaditaan.A AndersS sanoi:
Olen henkilökohtaisesti kiinnostunut siitä, miten tämä etenee, tai pitääkö minun muuttaa jotain merkittävästi, mikä vaikuttaa kokonaisilmeeseen.
Jos niin, ehkä minun on ajateltava uudelleen jo nyt varhaisessa vaiheessa....
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tavallista on, että ikkunoiden yläpuolella ei ole julkisivutiiliä tällaisessa tilanteessa, vaan tiili korvataan puupaneelilla tai pellillä. Jos vaadit tiiltä, tavallinen tiilipalkki ei riitä, vaan tarvitaan jonkinlainen teräspalkki myös tiilelle. On mahdollista, että se näyttää hankalalta.
Klikkaa tästä vastataksesi