LillaNorrviken
Hei,

Mietin, miten tai onko edes mahdollista pystyttää 5,9 metriä pitkä ikkunaseinä, kun kyseessä on tiiliverhoilu. Suunnittelen parhaillaan uudisrakennusta ja pohdin, miten isot ikkunat ja aukko-osat rakennetaan.

Olen hyvin tietoinen siitä, että normaalisti ikkunoiden ja oviaukkojen yläpuolella on palkki, mutta mitä tapahtuu, jos aukko on paljon suurempi, kuten minun tapauksessani - 5,9 metriä?

Talo on 1,5-kerroksinen, ja kattotuolit lepäävät kevytbetonirungon päällä. Oletan, että tarvitaan kunnon teräspalkki kantamaan lecaharkot ja kattotuolit paikoillaan. Mutta itse kysymykseeni...

Miten toimitaan tiiliverhouksen kanssa, jos haluaa 5,9 metrin aukon?
Ikkunan yläpuolella on noin 750 mm tiiliverhousta, joka on "kannatettava".

Haluan mieluiten välttää paksua pylvästä keskellä jakamassa kuormia. Mutta ehkä ei ole muuta vaihtoehtoa?

Ystävällisin terveisin,

• Suunnitelmakuva tiilijulkisivun talosta, jossa on 5,9 m leveä ikkunaseinä ja 750 mm tiilifasadi yläpuolella. Näkymässä näkyy myös katto ja sisätiloja.
Ajatteletko rakentaa itse vai käytätkö yritystä?
Ja tarvitset rakennesuunnitelmia.

LillaNorrviken
A AndersS sanoi:
Ajattelitko rakentaa itse vai yritys?
Ja sinun täytyy hankkia rakennepiirustukset.
Yritys rakentaa. Tietenkin K-piirustukset laaditaan.

Olen henkilökohtaisesti kiinnostunut siitä, miten tämä etenee, tai pitääkö minun muuttaa jotain merkittävästi, mikä vaikuttaa kokonaisilmeeseen.

Jos niin, ehkä minun on ajateltava uudelleen jo nyt varhaisessa vaiheessa....

Tavallista on, että ikkunoiden yläpuolella ei ole julkisivutiiliä tällaisessa tilanteessa, vaan tiili korvataan puupaneelilla tai pellillä. Jos vaadit tiiltä, tavallinen tiilipalkki ei riitä, vaan tarvitaan jonkinlainen teräspalkki myös tiilelle. On mahdollista, että se näyttää hankalalta.

L-teräs, joka kiinnitetään yläosaan runkoon, jonka päälle tiili voi sitten levätä? Voiko syntyneen smygen päällystää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.