10 656 lukukertaa ·
8 vastausta
11k lukukertaa
8 vastausta
"Suunnata" kattoristikot
Hei!
Olen sisustamassa ullakkoa vanhemmassa talossani ja aion "jatkaa" (sanotaanko niin?) 32x100 mm palkkeja kattotuolille saadakseni lisää tilaa eristykselle.
Onko mitään vinkkejä ja niksejä, jotta saan ne (palkit) samalle syvyydelle, niin että siitä tulee suora ja siisti? (eikä vuoristorataa)
(Voinhan vetää pari vaakasuoraa narua kattotuolia käyttäen kohdistuksena. Mutta olen varma, että teillä on paljon hyödyllisiä vinkkejä ja niksejä.)
Terveisin / Jonas
Olen sisustamassa ullakkoa vanhemmassa talossani ja aion "jatkaa" (sanotaanko niin?) 32x100 mm palkkeja kattotuolille saadakseni lisää tilaa eristykselle.
Onko mitään vinkkejä ja niksejä, jotta saan ne (palkit) samalle syvyydelle, niin että siitä tulee suora ja siisti? (eikä vuoristorataa)
(Voinhan vetää pari vaakasuoraa narua kattotuolia käyttäen kohdistuksena. Mutta olen varma, että teillä on paljon hyödyllisiä vinkkejä ja niksejä.)
Terveisin / Jonas
Me nostimme kattotuoleja suureen helvetin ladon kattoon töissä ja käytimme silloin apuna neljää narua, jotka laitoimme ristiin kaiken ylle. Sitten rakensimme lisää rankoja naruun asti ja sen jälkeen laitoimme pellit päälle. Tuli todella hyvä.
Narut toimivat erinomaisesti. Tein niin äskettäin, mutta en ollut tarkka narun kanssa kohtaa, jossa kattopalkit "katkaisevat" alakattopinnan, mikä johti siihen, että kipsilevyt eivät asettuneet kunnolla paikoilleen siellä.
Tai mittaa itsellesi mikä kattotuoli on matalin ja anna sen määrätä korkeuden muille,
Ehkä voit lainata laserin tai sinulla on oma, apuvälineenä saadaksesi kaksi pistettä tasolle, josta kiinnittää narun..
Jos lattia ei ole tarpeeksi tasainen lähtökohdaksi.
Ehkä voit lainata laserin tai sinulla on oma, apuvälineenä saadaksesi kaksi pistettä tasolle, josta kiinnittää narun..
Jos lattia ei ole tarpeeksi tasainen lähtökohdaksi.
Tarkoitatko, että saada lisätilaa eristeelle?
Olen tietoinen, että se voi olla hieman niukkaa. Kuitenkin ullakkotila on melko pieni, joten paksumpi eristys veisi niin paljon tilaa. Aion kuitenkin lisätä vielä 45mm ensimmäisen 95:n päälle.
Olen tietoinen, että se voi olla hieman niukkaa. Kuitenkin ullakkotila on melko pieni, joten paksumpi eristys veisi niin paljon tilaa. Aion kuitenkin lisätä vielä 45mm ensimmäisen 95:n päälle.
Klikkaa tästä vastataksesi