Olen aikeissa asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen muutamaan huoneeseen talossa. Muutamassa paikassa minun täytyy vetää syöttö ja paluu jakokaapille suojaputkessa. Voiko tätä varten käyttää sähköön tarkoitettua fleksiletkua? Mikä ero on LK 25mm tyhjällä letkulla verrattuna 25mm sähköön tarkoitettuun suojaletkuun? Jälkimmäistä on helpompi saada.

Ennen kuin joku huomauttaa. Minun ei siis tarvitse asentaa suojaletkua vuotojen keräämiseksi. Tämä on vain sitä varten, että voin vetää lattialämmitysputken uudelleen, jos tarvitsee.

P
VVS-letku on jäykempi ja parempilaatuinen, sähköletku taittuu eikä ole yhtä jäykkä itsessään.

Niin se voi olla. Mutta kun tunnen molemmat vaihtoehdot, en huomaa mitään ilmeistä eroa laadussa.

Ehdottomasti paras flexslangi sähkölle, joka on hyväksytty valamiseen, lähestyy ominaisuuksiltaan niitä suojaputkia, joita käytetään lattialämmityslenkkien välillä lenkin päätepisteiden ja jakajan välillä. Ongelma on kuitenkin se, että markkinoilla on uskomattoman huonoja sähköflexslangeja, jotka taittuvat, katkeavat, taittuvat jne. Jos voi tunnustella letkun kaupassa ja karsia pois huonot, niin ehdottomasti.

Lyhyemmille matkoille, joissa ei ole liikaa mutkia, en olisi huolissani käyttää sellaista letkua. Kuten tavallista, riskien minimointia varten on huolehdittava siitä, että sekä työnnetään että vedetään sopivalla vetojousella ja että lattialämmitysletkun päässä on sopivasti pyöristetty hattu.

En epäröisi käyttää elslang tällaisissa tapauksissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.