2 249 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Sukitustyöt
Olen ostanut Hultsfredshus-talon, joka on rakennettu -65, yhdessä kerroksessa kellarilla, 2 x 115 m² betoniholvilla. Talo tuntuu erittäin vakaalta ja hyvinrakennetulta. Nyt kiinteistöön tehdään laaja remontti, kuten seinän purkaminen keittiön ja olohuoneen välillä (kantava?), uusi keittiö ja kylpyhuone. Tämä tarkoittaa todennäköisesti putkiremonttia, koska epäilen viemäriputkien olevan rautaa ja kaivojen valetun lattiaan tai pohjalevyyn. Yritän löytää viemärilinjan, missä se menee alas sisääntulokerroksen ja kellarin välillä, mutta en löydä sitä. Voiko olla niin, että se on valettu väliseinään? Mietin reliningia, mutta en tiedä toimiiko se kuten luvataan ja mitä se saattaa maksaa.
Mitä voin nähdä, on, että kattotuolit ovat itsekantavia, joten kysymys kuuluu, tarvitsemmeko korvata seinän palkilla, kun sydänseinän 7 metriä puretaan.
Tässä oli joitain pohdintoja (relining, missä menee putki, kantavat kattotuolit???).
Ystävällisin terveisin,
Osborne
Mitä voin nähdä, on, että kattotuolit ovat itsekantavia, joten kysymys kuuluu, tarvitsemmeko korvata seinän palkilla, kun sydänseinän 7 metriä puretaan.
Tässä oli joitain pohdintoja (relining, missä menee putki, kantavat kattotuolit???).
Ystävällisin terveisin,
Osborne
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 198 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 198 viestiä
Koskien kysymystäsi kantavan seinän poistamisesta.
Vaikka kattotuolit ovatkin "itseäänkantavia", kantavalla seinälläsi on tehtävä, se kantaa ja tukee kattotuolejasi.
Kantavan 7 metrin seinän korvaaminen vaatii erittäin vahvoja liimapuupalkkeja. Ehkä ne voidaan asentaa kattotuoleihin.
Vaikka kattotuolit ovatkin "itseäänkantavia", kantavalla seinälläsi on tehtävä, se kantaa ja tukee kattotuolejasi.
Kantavan 7 metrin seinän korvaaminen vaatii erittäin vahvoja liimapuupalkkeja. Ehkä ne voidaan asentaa kattotuoleihin.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 121 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 121 viestiä
Tervetuloa foorumille!
Jos sinulla ei ole talon piirustuksia, niin kunnalla pitäisi olla ne piirustukset, jotka aikoinaan jätettiin rakennusluvan saamiseksi. Ilman piirustuksia on kyllä melko vaikeaa vastata kysymyksiisi.
Jos sinulla ei ole talon piirustuksia, niin kunnalla pitäisi olla ne piirustukset, jotka aikoinaan jätettiin rakennusluvan saamiseksi. Ilman piirustuksia on kyllä melko vaikeaa vastata kysymyksiisi.
Kiitos vastauksestasi. Ja jaan mielipiteesi. Toimenpide on asettaa kantava palkki ullakolle, koska emme halua näkyvää kattopalkkia keittiön ja olohuoneen välille. Siten olemme turvallisella puolella.Tomture61 sanoi:
// Osbone
Koskien viemäriputkia, ne kulkevat luultavasti alas useista kohdista. Sekä keittiöstä että kylpyhuoneesta, jos nämä eivät ole seinä-seinässä. Pyydä vanhoja piirustuksia kunnasta, sieltä löytyy yleensä myös LV-piirustuksia näiltä vuosilta.
Klikkaa tästä vastataksesi