Kellarimme katossa 100 vuotta vanhassa talossamme kulkee teräspalkkeja, joista rappaus on irronnut. Olen koputtanut pois rappauksen ja huomannut, että palkissa on korroosiota, mikä selittää, miksi rappaus irtoaa palkin kohdalta.
1) Onko olemassa ainetta, jota voi suihkuttaa suoraan palkkiin suojaamaan ilman, että ruoste pitää poistaa ennen kuin rappaan uudelleen?
2) Jos ei ole, millä hiomaan, jotta saisin tehtävän valmiiksi nopeasti?
 
S
Riippuu kai vähän... Mutta on varmaan hyvä poistaa ruoste, pyörivä teräsharja on yleensä hyvä poistamaan suurimman osan ja sitten lopettaa jollain ruosterpoistajalla. Sitten ruostesuojausprimeri ja lopullinen maali.
 
S swirve sanoi:
Riippuu vähän... Mutta on varmaan hyvä saada ruoste pois, pyörivä teräsharja on yleensä hyvä saamaan suurimman osan pois ja sitten lopettaa jollakin rostätare. Sitten ruosteenestopohjamaali ja lopullinen väri.
Mikä on rostätare?
 
P ptk sanoi:
Mikä on rostätare?
Huijarituote, jota ei enää juuri ole saatavilla.
 
ricebridge ricebridge sanoi:
Huijaustuote, jota tuskin enää voi ostaa.
Epäselvää mitä ostat mutta ei minun kokemukseni..

Fosforihappo toimii loistavasti ruosteeseen.
Tai jos haluaa maksaa paljon haposta, voi ostaa Carosol Ruosteenpoistoaineen tai vastaavan.
 

Paras vastaus

P ptk sanoi:
1) Onko olemassa jotain ainetta, jota voisi suihkuttaa suoraan palkkiin ilman ruosteen poistamista ennen puhdistusta?
2) Jos ei, millä hiomavälineellä työ valmistuu nopeimmin?
1) Ei.
2) Flapdisc (googlaa se), joka kiinnitetään kulmahiomakoneeseen, on paras oman kokemukseni mukaan. Varaudu yhteen per 1-2 metriä riippuen tilanteesta. Pyörivä teräsharja, joka kiinnitetään porakoneeseen, toimii myös, mutta vie paljon enemmän aikaa ja sopii parhaiten syväpuhdistukseen, minne flapdisc ei yllä.
 
  • Tykkään
ptk
  • Laddar…
O [old rusty] sanoi:
Epäselvää, mitä ostat, mutta ei minun kokemukseni..

Fosforihappo toimii erinomaisesti ruosteeseen.
Tai jos haluaa maksaa paljon haposta, ostaa Carosol Rostätare tai vastaavaa.
Kun olen käyttänyt ruostesyöjää — ja melko paljon sellaista parin vuoden aikana — on ruoste iloisesti syönyt sen ja ruostunut eteenpäin. Joten en ole siitä juurikaan vaikuttunut.
 
ricebridge ricebridge sanoi:
Kun olen käyttänyt ruosteenpoistoaineita — ja melko paljon sellaisia parin vuoden aikana — on ruoste iloisesti syönyt niitä ja jatkanut ruostumista. Joten en arvosta niitä kovin paljon.
Mutta olet varmasti pohjustanut ja lakannut sen jälkeen? Käytän Hammerite-tuotteita, ne kestävät pitkään.
 
ricebridge ricebridge sanoi:
Kun olen käyttänyt rostätare — ja melko paljon sellaisia parin vuoden aikana — on ruoste iloisesti syönyt sen ja ruostunut eteenpäin. Joten en paljoa anna arvoa sille.
Mielenkiintoista.
Minun kokemukseni on päinvastainen. Yleensä antaa melko hyvän pohjan jatkokäsittelylle.

Sitten käytänkin sitä eniten paikoissa, joissa ei voi hiekkapuhaltaa (tai en jaksa), joten paikoissa jotka saavat sitten alustan käsittelyn, se pysäyttäähän suurimman osan ruosteesta itsestään.
 
ricebridge ricebridge sanoi:
1) Ei.
2) Flapdisc (googlaa se) jota voi laittaa kulmahiomakoneeseen on paras kokemukseni mukaan. Varaudu yhteen per 1-2 metriä riippuen. Pyörivä teräsharja, jonka voi kiinnittää porakoneeseen, toimii myös, mutta kestää paljon kauemmin, ja sopii yleensä parhaiten syväpuhdistukseen siellä minne flapdisc ei ylety.
Kiitos!
 
  • Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
Minulla on erittäin hyviä kokemuksia Isotrolista.
 
A AndersS sanoi:
Mutta olet varmaankin pohjustanut ja lakannut sen jälkeen?
Totta kai.
 
ricebridge ricebridge sanoi:
Tietysti.
Vaihda Hammeritiin, eikä tarvitse olla Hammarlacken. Mutta jos kyseessä ovat autot, se saattaa olla toisin, siellä mikään ei näytä toimivan oikein hyvin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.