Hei,

Olen parhaillaan kunnostamassa palautettuja sisäkattojamme. Otettuani pois vanhan liimamaalin ja korjattuani halkeamat, aion nyt levittää ohuen kerroksen kalkkilaastia.

Olen yrittänyt ostaa hienoa soraa (0-1) sekoittaakseni hienoa kalkkilaastia, mutta yksikään soraterminaali, jonka kanssa olen ollut yhteydessä, ei tarjoa niin hienoa soraa. Kokeilin siivilöidä "muuraus- ja rappaussoraa" (0-4) verkolla, mutta se ei tehnyt niin hienoa laastia.

Joten olen sen sijaan ostanut valmiiksi sekoitettua "Kalkkilaasti hieno 0-1" säkissä ja se toimii hyvin. Vaikka se on paljon kalliimpaa valmiiksi sekoitettuna. Tietääkö joku, millaista hiekkaa pitäisi sekoittaa saadakseen vastaavaa laastia? Onko se jonkinlaista kivituhkaa, jota pitäisi sekoittaa?

• Tykkään
Kwntet
  • Laddar…
Joku ihan tavallinen hiekka jostakin lajista pitäisi toimia hyvin.

minä uhraisin muutaman ylimääräisen satasen saadakseni valmiiksi sekoitettuja hienoja kalkkirappauksia :).
Eihän siitä tule montaa säkkiä kattoa varten, jos enimmäispaksuus on 5 mm?

Rappaus hiekka on hieman epätavallinen hiekkalaji, eikä kaikilla sorakuopilla ole kalkkipintaan sopivaa lajiketta (olen saanut tietää). Betoniin voi sekoittaa mitä tahansa, mutta kalkkirappaus on hieman vaateliaampi :).
Sen tulisi mielellään olla teräväreunaista, ranta hiekka ei sovi, koska siinä on suolaa - kannattaisiko pestä ja seuloa?
Kivijauho ei myöskään ole sopivaa, sillä ei ole takeita, että se on puhdasta kvartsi hiekkaa kivestä.
Sain hiekkakasan, joka ei sopinut valkoiseksi maalaamiseen - paljon mustia jyviä, jotka muistuttivat hiiltä muuten vaaleankeltaisessa hiekassa. Lisäksi se oli karkeampaa ja seuloin sen keittiösiivilällä, jossa on metalliverkko :) . Paljon ylimääräistä työtä... mutta kun tarvitsin, ei valmiita kalkkirappaussekoituksia ollut myynnissä, joten siitä tuli hätäratkaisu :)
gaia

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.